تصاویری از نوادا پس از انفجار هسته ای

به گزارش بلاگ پو، به دنبال تشدید تنش ها میان آمریکا و شوروی در سال های دهه 1950، دانشمندان و مقام های ارشد نظامی در صحرای نوادای آمریکا سلاح های اتمی موجود در زرادخانه را مورد آزمایش قرار دادند. بعدها تصاویری از این آزمایش های مهیب درباره قبل و بعد از انفجار منتشر شد.

تصاویری از نوادا پس از انفجار هسته ای

سلاح هسته ای یکی از خطرناک ترین تسلیحاتی است که تا به امروز توسط بشر ساخته شده و آمریکا یکی از کشورهایی است که در جهان اقدام به ساخت و آزمایش این سلاح خطرناک کرده است.

دانشمندان در حال تماشای حوادث در حال وقوع در نوادا آمریکا هستند.

در سال 1952، ژنرال اچ.پی. استراک به همراه تعدادی دیگر در پناهگاهی در حال تماشای اثرهای انفجار بمب در صحرای صخره (Dessert Rock) نوادا هستند.

در طول پروژه سدان (Sedan)، حفره ای به عمق 421 متر در اثر انجار بمبی 100 تنی در صحرای نوادا ایجاد شد. هدف از این انفجار سنجش توانایی و کاربرد بمب های هسته ای در حفاری های بزرگ بود که نتیجه موفقی را در پی داشت.

در جریان آزمایش هایی به نام Operation Doorstep در پانزدهم ماه مارس سال 1953، کلیه آدمک ها از بین رفتند.

در این تصویر مهمانی شام با تعدادی از آدمک ها بازسازی شده اند. آزمایش های هسته ای بخشی ار برنامه وسیعی به نام Operation Upshot-Knothole بود.

این تصویر دو روز پس از انفجار هسته ای از محل عکس قبلی تهیه شده که در آن کلیه آدمک های حاضر در مهمانی شام از بین رفته اند.

یک آمریکایی بیدار در حین انجام آزمایش هسته ای! این آدمک در فاصله 2.5 کیلومتری از محل آزمایش های هسته ای قرار گرفته است. هدف از انام این آزمایش ها و شبیه سازی محل توسط آدمک ها، پیش بینی حوادث احتمالی در هنگام وقوع انجار هسته ای در نزدیکی یکی از شهرهای آمریکا است.

در این تصویر آدمک کاملا از بین رفته است.

نمونه ای از یک خانواده آمریکایی که در اتاق نشمین خانه ای در پلاک 2 منطقه آزمایشی عملیاتی Doorstep قرار دارند.

در جریان انفجار آزمایشی هفدهم مارس 1953، کلیه آدمک های این خانه متلاشی شدند.

خانه شماره یک که در منطقه یوکا فلت (Yucca Flat) صحرای نوادا و در شعاع یک کیلومتری از محل انفجار قرار گرفته است. پس از وقوع انفجار، این خانه فقط در عرض 2.3 ثانیه کاملا نابود شد.

در این تصویر، تخریب خانه در اثر موج حاصل از انفجار کاملا مشهود است. به منظور حفاظت دوربین از موج انفجار، با غلافی به ضخامت 5 سانتی متر پوشانده شده است.

در این قاب از تصویر، خانه در اثر شدت موج انجار کلا از هم پاشیده شده است. بنابراین، در اثر انفجار ساختار خانه به کلی از بین رفت.

تفنگداران نیروی دریایی آمریکا در سال 1945 در منطقه یوکا فلت صحرای نوادا در حال تماشای ابر قارچ گونه حاصل از آزمایش های اتمی هستند.

نیروهای نظامی ارتش آمریکا حاضر در آزمایش های اتمی در حال تمرین نحوه پناه گیری در سنگر به هنگام وقوع انفجار هستند. این سنگرها فقط 4 کیلومتر با محل وقوع انفجار فاصله داشتند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: کجارو
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 43141

به "تصاویری از نوادا پس از انفجار هسته ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویری از نوادا پس از انفجار هسته ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید