24 مقام ارشد اسبق دنیا از ترامپ خواستند تحریمهای ایران را کاهش دهد

به گزارش بلاگ پو، جمعی از مقامات ارشد اسبق دنیا در نامه ای خطاب به دونالد ترامپ خواهان کاهش تحریم های ایران در بحبوحه شیوع ویروس کرونا شده اند.

24 مقام ارشد اسبق دنیا از ترامپ خواستند تحریمهای ایران را کاهش دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گروهی از دیپلمات ها و وزرای پیشین بعضی کشورهای دنیا از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواسته اند با توجه به شیوع ویروس کرونای جدید و تلاشهای ایران برای مقابله با آن، بعضی تحریم ها علیه تهران برطرف گردد.

به نوشته روزنامه گاردین در نامه ارسالی این گروه 24 نفره خطاب به رئیس جمهوری آمریکا، نام دیپلماتهای ارشد و مقامات دفاعی اسبق دنیا از جمله چهار دبیر کل ناتو مشاهده می گردد. جورج رابرتسون دبیر کل پیشین ناتو، فدریکا مورگرینی رئیس سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گرو هارلم براندتلند رئیس سابق سازمان بهداشت دنیای وهانس بلیکس دبیرکل پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی از جمله این افراد هستند.

همچنین نام مقام های اسبق روسای جمهوری پیشین ایالات متحده همچون مادلین آلبرایت وزیر خارجه اسبق، ویلیام کوهن وچاک هاگل وزرای دفاع اسبق، پاول اونیل وزیر خزانه داری پیشین، ویلیام برنز از دیپلماتهای ارشد آمریکایی حاضر در مذاکرات اتمی با ایران مشاهده می گردد.

این گروه 24 نفره در نامه خود خواهان کاهش آن گروه از تحریمهای آمریکا علیه ایران و قوانینی که مانع خرید کالاهای ضروری و پزشکی می گردد، شده اند. اعضای این گروه بر این باورند که این گام به طور بالقوه میتواند با یاری به مهار ویروس کرونای جدید، جان صدها هزار نفر از مرم ایران، کشورهای همسایه ایران و نیز کشورهای اروپایی و آمریکایی ا را نجات دهد.

در بخشی از این نامه آمده است: حضور در کشورهای دیگر برای نجات جان انسانها جهت حفظ امنیت خودمان لازم است و باید اختلافات سیاسی بین دولت ها را نادیده بگیریم.

مدیر دیدبان حقوق بشر نیز روز دوشنبه تأکید کرد که تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران باید در شرایط فعلی شیوع کرونا کاهش یابد تا به این کشور اجازه دسترسی به تجهیزات ضروری مورد احتیاج را بدهد. (جزئیات بیشتر)

باوجود فشارهای جامعه بین الملل به دولت ترامپ برای لغو یا کاهش تحریم های ایران برای یاری به این کشور به منظور مقابله با ویروس ناشناخته کرونا، واشنگتن نه تنها تحریم ها را کاهش نداده ، بلکه در بعضی موارد این تحریم ها را نیز افزایش داده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 23414

به "24 مقام ارشد اسبق دنیا از ترامپ خواستند تحریمهای ایران را کاهش دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "24 مقام ارشد اسبق دنیا از ترامپ خواستند تحریمهای ایران را کاهش دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید