مهارت های راننده ، هر آنچه که باید یک راننده بداند

به گزارش بلاگ پو، هرچند به نظر می رسد که رانندگی شغل ساده ای است و فقط با داشتن گواهینامه ماشین می توان این شغل را انتخاب کرد، اما ظرافت کار رانندگی به حدی است که هرکسی می تواند یک راننده حرفه ای را از تازه کارها تشخیص دهد. مهارت بالا در رانندگی، تسلط بر خود، شناختن مسیرها و داشتن صبر و حوصله فراوان، کلیدی ترین مهارت های کسی است که می خواهد راننده باشد.

مهارت های راننده ، هر آنچه که باید یک راننده بداند

فردی که حرفه رانندگی را به عنوان شغل خود انتخاب می کند، باید مهارت های لازم برای این شغل را داشته باشد تا بتواند ساعت ها با دقت بالا و تمرکز بسیار در جاده و خیابان های شهر رانندگی کند. راننده باید از توانایی هماهنگی بین مغز، چشم و اعضای مرتبط و موردنیاز برای رانندگی برخوردار باشد. برای آشنایی بیشتر با مهارت های راننده حرفه ای با ما همراه باشید.

ویژگی ها و مهارت های یک راننده خوب

همان طور که در مقدمه این نوشته اشاره کردیم، چند نکته کلیدی وجود دارد که می تواند فرق راننده حرفه ای را با راننده تازه کار مشخص کند.

  • حرفه ای رانندگی کردن: هرچند شما قرار نیست در یک پیست مسابقه رانندگی کنید، اما یادتان باشد که عمر و سلامت دیگران دست شماست. یک راننده خوب، ارتباطی منحصربه فرد با ماشین خود برقرار می کند و به بیان خودمانی، با چشم بسته هم می تواند ماشین را براند.
  • رعایت نظافت: خوشبو بودن ماشین، خوش لباس و پاکیزه بودن راننده، رعایت کردن نظافت و تمیزی ماشین به قدری برای یک راننده مهم است که می تواند در جذب مخاطب هم کمک کننده باشد. برای بسکمک از مسافران، کثیف بودن ماشین ناراحت کننده تر از کُند رانندگی شماست.
  • شناخت راستا: مسافر از شما می خواهد که با گفتن ف او را به فرحزاد ببرید. دقت در انتخاب راستا و شناختن میان برها و دور زدن ترافیک، شما را تبدیل به یک فرشته نجات برای مسافری می کند که عجله دارد.
  • صبر و حوصله: دنده عوض کردن مداوم، در آفتاب ساعت ها پشت چراغ قرمز ماندن، تحمل رانندگی های غیرحرفه ای دیگران و مسائلی از این دست، بخشی جدانشدنی از کار یک راننده است. اعصاب فولادین ویژگی منحصربه فردی است که می تواند این شغل را برای شما دلپذیر کند.

از دیگر ویژگی ها و مهارت های راننده حرفه ای می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دقت و تمرکز بالا
  • سن قانونی
  • سلامت عمومی برای رانندگی
  • علاقه و پشتکار
  • تخطی نکردن از قوانین راهنمایی و رانندگی
  • رعایت تمامی نکات لازم برای رانندگی سالم
  • تسلط بر تمامی اصول و قواعد رانندگی
  • داشتن یک اتومبیل دارای ایمنی بالا

مدارک لازم برای رانندگی

هرگز گواهینامه خود و کارت ماشین را از قلم نیاندازید. این کارت دربردارنده تمامی اطلاعات لازم درباره ماشین شماست. همچنین همراه داشتن بیمه نامه و کارت معاینه فنی هم از ضروریات است. اگر هرکدام از این کارت ها همراه راننده نباشد، تخلف محسوب شده و مشمول جریمه می شود. این مدارک را در معرض دید خود و در دسترس قرار دهید که هنگام سوارشدن، آن را از قلم نیاندازید. نسبت به پرداخت به موقع حق بیمه و انجام معاینات فنی خودروی خود در زمان مشخص شده اقدام کنید تا کارت های شما فاقد اعتبار نشوند.

راستا پیشرفت شغلی راننده

پیشرفت در هر حرفه و شغلی به هدف فرد بستگی دارد و با پشتکار و اراده او امکان پذیر است. فردی که دوست دارد راننده باشد باید آموزش های لازم در این زمینه را طی کند و پس از دریافت مدارک لازم پایه های رانندگی از آموزشگاه های مجاز کشور، می تواند در حرفه موردنظر خود مشغول شود.

بعضی فرصت های شغلی که پس از کسب مهارت های لازم برای راننده وجود دارد عبارتند از: راننده مسافرکش درون شهری، راننده مسافرکش برون شهری با خودروهای سواری یا وسایلِ نقلیه ای مانند اتوبوس ها، راننده باری از جمله وانت ها و کامیون ها، راننده ماشین های نفت کش و تریلی های بزرگ و…

هرکدام از این فرصت ها با توجه به هدف فرد و آموزش هایی که باید ببیند فرق دارد و نیاز دارد که فرد از توانایی بالایی برای این کار برخوردار باشد.

فرصت های شغلی برای رانندگی در خارج از کشور چگونه است؟

فردی که به عنوان راننده بخواهد در خارج از ایران رانندگی کند باید داری گواهینامه بین المللی رانندگی یا همان IDP باشد. راننده با داشتن این مدرک اجازه پیدا می کند که بدون گذراندن دوره های رانندگی در سایر کشورها این شغل را انتخاب کند.

بهترین فرصت های شغلی برای راننده را ببینید

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 65247

به "مهارت های راننده ، هر آنچه که باید یک راننده بداند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهارت های راننده ، هر آنچه که باید یک راننده بداند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید