طالبان: آمریکا بودجه ای برای تامین هزینه های مذاکرات اختصاص نداده است

به گزارش بلاگ پو، گروه طالبان اعلام نموده که گزارش های مبنی براینکه آمریکا میلیون ها دلار را برای هزینه های لجستیکی مذاکره کنندگان این گروه در دوحه قطر تخصیص داده، نادرست است.

طالبان: آمریکا بودجه ای برای تامین هزینه های مذاکرات اختصاص نداده است

به گزارش خبرنگاران، نشریه رول کال وابسته به کنگره آمریکا خبر داده که کنگره با طرح اعطای 15 میلیون دلار هزینه مذاکرات گروه طالبان موافقت نموده است.

گفته شده این مبلغ از سوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) صرف سفرها و اقامت هیات طالبان در مذاکرات صلح خواهد شد.

گروه طالبان در شهر دوحه قطر یک دفتر سیاسی برپا نموده است که مذاکرات این گروه برای مصالحه با آمریکا از سوی آن انجام می گردد.

به گزارش بی بی سی، سهیل شاهین، سخنگوی دفتر طالبان در قطر در توئیتر این خبر را رد کرد و گفت قرار نیست آنها چنین پولی از آمریکایی ها دریافت نمایند.

به نوشته سایت اینترنتی رول کال، کنگره به پنتاگون اجازه می دهد تا سال جاری 15 میلیون دلار برای پشتیبانی لجستیکی از مذاکرات صلح افغانستان هزینه کند.

همچنین گفته شده که اعضای کنگره بسیار کوشش نموده اند مطمئن شوند که این پول به نفع طالبان خرج نمی گردد.

وزارت دفاع آمریکا در متن درخواستی که برای دریافت این مقدار پول ارائه نموده، آورده است که ممکن است بخشی از این مبلغ به صورت غیرمستقیمی به طالبان نفع برساند.

گفته شده ترتیب دهندگان مقررات جدید دفاعی در کنگره آمریکا ناگزیر بوده اند این هزینه پیشنهادی را از قوانین منع یاری به گروه های تروریستی، معاف نمایند.

اردیبهشت ماه گزارش شد که چگونه پنتاگون از کنگره تقاضا کرد این پول و صلاحیت مصرف آن را دریافت کند تا نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان بتوانند مخارج احتمالی مذاکرات صلح میان دولت افغانستان و طالبان را بپردازند که شامل مخارج تامین امنیت، جابجایی، اقامت، غذا، ارتباطات و تدارکات خواهد بود.

تصور بسیاری در کنگره آمریکا این است که در هر صورت ممکن است بخشی از این 15 میلیون دلار هزینه های طالبان را تامین کند؛ گروهی که به نوشته رول کال، صدها آمریکایی را در میدان های جنگ کشته، سال ها به القاعده پناه داده و سالانه میلیون ها دلار از راه فعالیت های غیرقانونی درآمد دارد.

در طرح لایحه ارائه شده به کنگره در این مورد تصریح شده که این وجوه نباید برای خرید مهمات جنگی یا انتقال مذاکره نمایندگان در وسایل نقیله متعلق به دولت آمریکا، صرف گردد.

آمریکا و طالبان از ماه دسامبر 2018 میلادی تا کنون در بیش از 9 نوبت، در دوحه در خصوص راه های دست یابی به مصالحه در افغانستان مذاکره نموده اند.

خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، برقراری آتش بس، مذاکرات بین افغانی و تبدیل نشدن افغانستان به پناهگاه گروه های تروریستی از مسایل اصلی این مذاکرات بوده است.

هر دو طرف گفته اند که در مراحل نهایی برای حصول توافق قرار دارند.

در صورتی که طالبان و آمریکایی ها به توافق برسند، این گروه وارد مذاکره با چهره های مهم در افغانستان خواهد شد که انتظار می رود در آن شرایط دست کشیدن طالبان از جنگ علیه دولت افغانستان و مشارکت در قدرت آنالیز گردد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18103

به "طالبان: آمریکا بودجه ای برای تامین هزینه های مذاکرات اختصاص نداده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: آمریکا بودجه ای برای تامین هزینه های مذاکرات اختصاص نداده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید