روباتی که همدم بیماران کرونایی می شود

به گزارش بلاگ پو، روبات انسان نمای LaLuchy Robotina در بخش کرونایی بیمارستانی واقع در مکزیک مستقر شده و همزمان با کاهش ارتباط بیماران با پزشکان و کادر درمانی؛ تماس تصویری آنها با خانواده هایشان را برقرار کرده و همدم تنهایی های آنها می شود.

روباتی که همدم بیماران کرونایی می شود

این روبات انسان نما با قدی برابر 1 مترو 40 سانتی متر در راهروهای بخش کرونایی بیمارستان حرکت کرده و با نزدیک شدن به بیماران کرونایی خود را معرفی کرده و نام بیمار را می پرسد. این فناوری 37 کیلویی بدون هیچ نگرانی به بیماران کرونایی نزدیک شده و با آنها ارتباط برقرار می کند.

این سیستم به کمک یک نمایشگر ارتباط تصویری میان بیمار و کادر پرستاری را ایجاد کرده و از این طریق خطر احتمال سرایت ویروس کرونا به کادر درمانی را به حداقل می رساند. خانواده های نگران نیز می توانند به کمک نمایشگر این روبات ارتباط تصویری با بیماران کرونایی برقراری کرده و از شرایط جسمی و روحی آنها مطلع شوند.

لوسیا لدسما روانشناس مغز و اعصاب بالینی بیمارستان می گوید: این روبات انسان نما در راهروها قدم زده و به بیماران امکان تماس تصویری با خانواده هایشان را فراهم می کند. این سیستم در عین حال تماس نزدیک کادر درمانی با بیماران کرونایی را به حداقل رسانده و نظارت از راه دور بر شرایط سلامتی آنها را بیش از پیش آسان می کند.

طبق گفته این پزشک متخصص ، این روبات، اولین اندرویدی است که در مکزیک برای مقابله با بیماری همه گیر استفاده می شود. این فناوری در عین حال برای شناخت افراد از طریق دید رایانه و حسگرها استفاده کرده و از طریق ارتعاش صداهای آرام بخشآ استرس ناشی از بیماری همه گیر کرونا را در بخشهای مختلف این بیمارستان به حداقل می رساند.

رزا ماریا ولاسکز ، بیمار کرونایی 55 ساله می گوید: این فناوری ایده بسیار خوبی برای تک تک ما بشمار می رود. چرا که به کمک این فناوری ما خانواده هایمان را به صورت مجازی ملاقات کرده و این ارتباط باعث دلگرمی تک تک بیماران مبتلا به کرونا می شود.

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 33272

به "روباتی که همدم بیماران کرونایی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روباتی که همدم بیماران کرونایی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید