رباتی با واکنش های طبیعی انسان طراحی شد

به گزارش بلاگ پو، ژاپنی ها یک ربات انسان نما به نام Affetto ساخته اند که واکنش های طبیعی انسان را تقلید می نماید. این جهشی بزرگ در علم رباتیک است.

رباتی با واکنش های طبیعی انسان طراحی شد

به گزارش خبرنگار ، محققان ژاپنی یک ربات کودک اندرویدی را اختراع نموده اند که بیشتر از هر زمان دیگری حرف برای گفتن دارد.

آن ها ویدیویی را نشان داده اند که نتایج قابل توجه و دقیقی را نشان می دهد. محققان دانشگاه اوساکا راهی برای شناسایی و ارزیابی حرکات صورت در سر ربات کودک خود به نام Affetto ارائه داده اند. در طول ساخت ، آن ها یک نسخه از Affetto را فراوری نموده اند که بسیار واضح تر از مدل نسل اول آن است که در سال 2011 ساخته شد.

این ربات به قدری طبیعی است که کمی عجیب و غریب به نظر می رسد. این گروه سه ویدیو از Affetto به نمایش گذاشتند. در این ویدیوها می توان توانایی های او را دید. توانایی هایی مانند چشمک زدن، کج کردن لب و دهن، خندیدن و گیج به نظر آمدن. او همچنین به یک سمت بیشتر نگاه می نماید که انگار چیزی توجهش را جلب نموده است.هیساشی ایشی هارا گفت: یافته های دقیق ما به ما اجازه می دهد تا به طور موثر بتوانید اجزای صورت رو را کنترل کنیم. با کنترل حرکات صورت می گردد احساس و تفکر او را منتقل کرد.

چهره ربات ها قادر به انجام حرکات پیچیده صورت انسان نیستند. این قضیه به عواملی مانند نبود مواد مناسب در پوست آن ها برای تقلید از حرکات پوست انسان و شیوه نامتقارن چهره انسان برای بیان احساسات مربوط است. پس از مدت ها تکنولوژی مورد احتیاج برای برنامه ریزی این کار اختراع در حال اختراع است.

مینرو اسادا شرح داد: حرکت پوست نرم آن ها موجب بی ثباتی می گردد و این مشکل سخت افزاری بزرگی است که ما به آن برخورد می کنیم. ما به دنبال راهی بهتر برای اندازه گیری و کنترل آن هستیم.

این تیم جابجایی 116 نقطه نمایشی Affetto را اندازه گیری کرد. هر کدام از آن ها واحدهای تغییر شکل داشتند و هر کدام جداگانه برای یک حرکت خاص در صورت برنامه ریزی شده اند. برای مثال خندیدن به نقطه های مختلف حرکت احتیاج دارد.

طراحی بی نظیر سری جدید بی ام و +تصاویر

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 3089

به "رباتی با واکنش های طبیعی انسان طراحی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رباتی با واکنش های طبیعی انسان طراحی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید