خبرنگاران کولاک برف ارتفاعات و گردنه های چهارمحال و بختیاری را فرا می گیرد

به گزارش بلاگ پو، شهرکرد- خبرنگاران- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با تقویت سامانه بارشی فعال در استان برای بعدازظهر و شامگاه شنبه کولاک برف ارتفاعات، گردنه ها و مناطقی از شهرستان کوهرنگ را فرا می گیرد.

خبرنگاران کولاک برف ارتفاعات و گردنه های چهارمحال و بختیاری را فرا می گیرد

مهران چراغپور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: همچنین این سامانه بارشی با رعد و برق و باد شدید همراه است و مناطقی از استان را با بارش های سیلابی، آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها روبرو می نماید.

وی توضیح داد: این سامانه بارشی تا بعد از ظهر یکشنبه در استان فعال است و پس از آن روزهای پنجشنبه و آدینه جوی پایدار بر استان حاکم می گردد.

چراغپور از کاهش محسوس دما برای روزهای آینده اطلاع داد و گفت: دما طی روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه 2 تا سه درجه کاهش می یابد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به نقشه های پیش یابی برای روزهای پنجشنبه و آدینه شاهد ورود یک سامانه بارشی دیگر به استان خواهیم بود.

چراغپور بیشترین میزان بارش در استان طی 24 ساعت گذشته را برای ایستگاه کوهرنگ با 29 میلیمتر بیان کرد و اضافه کرد: این بارش ها برای ایستگاه های بازفت 10 میلیمتر، دوآب صمصامی هفت میلیمتر، فارسان سه دهم میلیمتر و شلمزار یک دهم میلیمتر گزارش شده است.

وی گفت: بارش های سال آبی استان همچنان نسبت به مدت مشابه سال گذشته و دوره مشابه میانگین بلندمدت با کاهش قابل توجه روبرو است.

به گزارش خبرنگاران، چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه زاینده رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش ها در این استان، استان های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

خشکسالی های اخیر از سال 86 در این استان شروع شد و پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط زیست و فعالیت های مالی این استان به ویژه در بخش کشاورزی داشته است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 38362

به "خبرنگاران کولاک برف ارتفاعات و گردنه های چهارمحال و بختیاری را فرا می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کولاک برف ارتفاعات و گردنه های چهارمحال و بختیاری را فرا می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید