خبرنگاران مدیرکل میراث گیلان : گره های میراثی میدان انزلی گگردده می گردد

به گزارش بلاگ پو، رشت-خبرنگاران-مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت : باید گره های بناهای میراثی محدوده میدان آنالیز و موانع موجود برطرف گردد .

خبرنگاران مدیرکل میراث گیلان : گره های میراثی میدان انزلی گگردده می گردد

مسعود حلاج پور پنجشنبه در جلسه برطرف موانع ابنیه میراثی در فرمانداری انزلی گفت : انزلی یک شهر طولی و کشیده است که به علت وجود تالاب قابلیت رشد در بافت شهری را نداشته و محدوده بزرگی از این شهر در بافت تاریخی قرار گرفته است به همین منظور باید موانع موجود به دقت آنالیز و اقدامات مقتضی برای برطرف آن انجام گردد.

وی با بیان اینکه انزلی از لحاظ بناهای فنی در کشور بسیار حائز اهمیت است، اضافه کرد : در برنامه ششم توسعه به نگارش در آمده در سال 96 تمام دستگاههای کشوری و لشکری باید نسبت به تملک دارایی و حفظ و نگهداری بناهای ثبت ملی کوشا باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه می توان از ظرفیت مدارس بلااستفاده برای برپایی نمایشگاه صنایع دستی ، سفره خانه های سنتی ، اقامتگاههای بوم گردی ، مجتمع های اقامتی بهره گرفت ، اضافه کرد : فرمانداری می تواند بر اساس اولویت های مدنظر این مکان ها را در اختیار هنرمندان قرار دهد و این اداره آمادگی پرداخت تسهیلات ارزان قیمت متقاضیان را دارد .

وی در ادامه بر لزوم احداث بازارچه صنایع دستی در مبادی ورودی و خروجی شهر انزلی تاکید و توضیح داد : رایزنی ها در این خصوص اجرا شده و در صدد تامین اعتبار برای این بخش هستیم . این شهرستان از شهرستانهای نمونه در بخش صنایع دستی بشمار می رود و حصیر بافی روستای آبکنار در گیلان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است .

حلاج پور متذکر شد : انزلی همچنین در بخش صادرات و ارز آوری از شهرهای مهم و نمونه استان و کشور محسوب می گردد که در این حوزه می توان از ظرفیت منطقه آزاد برای صادرات به کشورهای اوراسیا بهره بگیرد .

وی خاطر نشان کرد : شهرستان بندرانزلی در بخش صدور بیمه صنایع دستی رتبه 5 ، در بخش آموزش رتبه 4 و در فراوری انفرادی رتبه 5 را دارد .

رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی انزلی نیز در این جلسه تاسیس موزه مردم شناسی، موزه ورزش را از مطالبات مردم انزلی مطرح نمود .

ابوالفضل گودرزوند چگینی توضیح داد : امیدواریم با مساعدت شهرداری این شهر شاهد تحقق مطالبات مردم و افتتاح پروژه های میراثی تا سرانجام کار دولت تدبیر و امید باشد.

وی سپس خواهان مساعدت اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان برای بهره برداری و زیباسازی پل غازیان انزلی شد .

فرماندار انزلی نیز در این جلسه گفت :محدودیت های اقتصادی دلیلی برای بلاتکلیفی ابنیه میراثی نیست.

اسماعیل میر غضنفری گفت : در بسیاری موارد با محدودیت منابع اقتصادی روبرو هستیم اما این امر دلیل موجهی برای بلاتکیفی شرایط مالکیت ابنیه میراثی نیست .

وی اعلام نمود : ملاک عمل ما قانون است و با آنالیز تمام موارد قانونی راهی برای برون رفت از این مشکل مردم بر مبنای قانون پیدا خواهیم کرد.

وی تاکید نمود: در کنار نمایندگان مردم در شورای شهر انزلی مشکلاتی که به منافع مردم و اقتصاد شهر صدمه می زند را یافته و نمی گذاریم در منازعات بین دستگاهی به منافع شهروندان آسیبی وارد گردد .

وی با بیان اینکه بخشی از بافت اصلی شهر انزلی در تکفل میراث فرهنگی است ، خاطر نشان کرد : بعضی از این ابنیه مانند خانه اقبال و، گراند هتل دارای مالکیت شخصی است و حاکمیت می تواند با رایزنی مشکل مجموعه را حل و نسبت به معین تکلیف آن اقدام کند .

میر غضنفری در ادامه اضافه کرد : فرمانداری می تواند مدارس و هرمکانی که متعلق به دولت است را با اولویت کار فرهنگی در اختیار افراد واجد شرایط قرار دهد.

وی توضیح داد : ضوابط قانونی برای ایجاد نمایشگاه و فروشگاه دائمی در انزلی آنالیز می گردد این نمایشگاهها در ایجاد اشتغال برای منطقه بسیار موثر خواهند بود .

فرماندار انزلی در پایان گفت : برای خروج از بن بست معیشتی آماده هرگونه همکاری در این زمینه با یاری بخش خصوصی هستیم . این شهر آمادگی ایجاد بازار شب در چارچوب فرهنگ و سنت گیلان را دارد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 37026

به "خبرنگاران مدیرکل میراث گیلان : گره های میراثی میدان انزلی گگردده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مدیرکل میراث گیلان : گره های میراثی میدان انزلی گگردده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید