اخبار تأیید نشده از احتمال تمدید آتش بس طالبان و دولت افغانستان

به گزارش بلاگ پو، منابع خبری اعلام کردند که آتش بس 3 روزه به مناسبت عید قربان بین طالبان و دولت افغانستان به احتمال بسیار تمدید خواهد شد اما طرف ها در این کشور هنوز این خبر را تایید نکرده اند.

اخبار تأیید نشده از احتمال تمدید آتش بس طالبان و دولت افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، منابع خبری به پژواک گفتند که آتش بس 3 روزه بین طالبان و دولت افغانستان که به مناسبت عید قربان شروع شده بود تمدید می گردد.

این منبع اما تعیین نکرد که آتش بس بطور دوجانبه تمدید می گردد یا تنها دولت قصد تمدید آن را دارد.

پیش از این طالبان اعلام نموده بود که به مناسبت عید قربان با نیروهای امنیتی افغان 3 روز آتش بس می نماید و دولت افغانستان نیز بطور متقابل اعلام آتش بس کرد.

منبع در حالی از تمدید آتش بس می گوید که زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در سفر اخیرش به کابل با سران دولت افغانستان درباره تمدید آتش بس، شروع مذاکرات مستقیم میان دولت افغانستان و طالبان و نیز تبادل زندانیان گفت وگو کرد.

طالبان فرایند آزادی یکهزار نفر از زندانیان نیروهای دولتی را تکمیل نموده است اما دولت افغانستان تاکید دارد که از مجموع 5 هزار زندانی این گروه 400 نفر را آزاد نخواهد کرد و برای تصمیم گیری درباره آن ها لویه جرگه مشورتی برگزار می نماید.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در پیغام عیدانه بدون اعلام زمان تعیینی گفت که لویه جرگه درباره ادامه آزادی زندانیان طالبان تصمیم خواهد گرفت و اعضای مجلس نیز برای انجام برگزاری آن از تعطیلات 45 روزه تابستانی بازگردند.

بعضی کارشناسان بر این باورند که اشرف غنی می داند که طالبان در مذاکرات بدنبال قدرت حداکثری است، بنابراین ورود به گفت وگوها در چنین شرایطی را خطری برای سرانجام کار دولتش دانسته و با کوشش برای به تعویق انداختن مذاکرات بین الافغانی کوشش می نماید تا ضمن کاهش اختلافات داخلی با یک موضع قوی و متحد حمایت کشورهای خارجی را نیز در مذاکرات داشته باشد.

از سوی دیگر طالبان نیز آتش بس دائمی را نمی پذیرد زیرا در نظر دارد تا در فرایند مذاکرات از این مسئله برای امتیازگیری حداکثری استفاده نموده و با افزایش سلطه نظامی اش در ساختار نظام آینده افغانستان سهم بیشتری داشته باشد.

.

مجله گرگانلند

مجله گرگانلند | وبلاگ خبری گرگانلند، مجله خبری گرگان

مجله دانلود و سرگرمی

مجله دانلود و سرگرمی | معرفی بازی ها و سرگرمی های رایانه ای
منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 31724

به "اخبار تأیید نشده از احتمال تمدید آتش بس طالبان و دولت افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخبار تأیید نشده از احتمال تمدید آتش بس طالبان و دولت افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید