کشف مقبره 4 هزار ساله در مصر

به گزارش بلاگ پو، نکته جالب اینجاست که این مقبره کاملا محافظت شده شامل نقاشی های دیواری پر جنب وجوش است که به نظر می رسد دیروز نقاشی شده، درحالیکه بالای 4 هزار سال پیش این مقبره ایجاد شده است.

کشف مقبره 4 هزار ساله در مصر

اعتقاد بر این است، مقبره ای که در داخل یک نکروپلیس بزرگ واقع شده، در زمان سلسله پنجم ایجاد شده است. این دوره از اوایل قرن 24 قبل از میلاد تا اواسط قرن 25 قبل از میلاد ادامه داشت و به عنوان زمانی شناخته شد که دعاهای تشییع جنازه در مقبره های سلطنتی ضبط می شد. در این مورد خاص، مقبره استثنایی برای شخصیتی به نام خووی ایجاد شد.

این مقبره از نظر معماری، یک ورودی تونلی شکل دارد که این ویژگی معمولا برای اهرام، مقبره فراعنه، اختصاص دارد. از نظر هنری نیز، این نوع رنگ نقاشی ها برای مقامات و سلطنتی ها مورد استفاده قرار می گرفت. به همین دلیل، این سرنخ ها تاثیر خووی و رابطه او با طولانی ترین فرعون سلطنت سلسله پنجم، دژدکاره ایسیسی را زیر سال می برد.

علاوه بر تزیین مقبره، باستان شناسان همچنین شیشه های مومیایی و سایبان خووی را که برای نگهداری اعضای بدن استفاده می شد، در چندین قطعه پراکنده یافتند. مصرشناسان امیدوارند که مقبره تازه کشف شده بتواند بینش بیشتری در مورد سلطنت دزدکار ارائه دهد، زیرا مقبره فرعون قبل از حفاری در دهه 1940 میلادی مورد حمله قرار گرفته است.

حال بیشتر باستان شناسان معتقدند که باید تدابیر جدیدی برای نحوه نگهداری از این مقبره باستانی اندیشیده شود، زیرا امکان دارد برای سال های آینده، رنگ های متنوع و ارزشمند آن، از بین رفته و دیگر این جذابیت کنونی را نداشته باشند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: گردشبان
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 44464

به "کشف مقبره 4 هزار ساله در مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف مقبره 4 هزار ساله در مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید