چهار پایه قدرت آمریکا چه وضعیتی دارد؟

به گزارش بلاگ پو، سیاست و تمدن آمریکایی اکنون به دونالد ترامپ منتهی شده؛ دلقک دیوانه ای که مردم آمریکا از لج دروغگویانی مانند هیلاری کلینتون، به او رای دادند

چهار پایه قدرت آمریکا چه وضعیتی دارد؟

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمد ایمانی در مورد شرایط فعلی آمریکا از حیث شاخص های قدرت نوشت:

چند شاخص، معیار ابرقدرتی آمریکا بوده است: انسجام دموکراتیک، رجحان فناوری، سیطره دلار، و استیلای رسانه ای.

سیاست و تمدن آمریکایی اکنون به دونالد ترامپ منتهی شده؛ دلقک دیوانه ای که مردم آمریکا از لج دروغگویانی مانند هیلاری کلینتون، به او رای دادند و حالا هم او، نماد بی خردی و از هم گسیختگی راهبردی در هیئت حاکمه آمریکا شده است.

قدرت فناوری آمریکا مدتهاست به چالش کشیده می گردد. شناسایی و سرنگونی پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک، انهدام تاسیسات نفتی آرامکو در مقابل سیستم راداری و پدافندی ناتوان آمریکا، حملات موشکی دقیق به پایگاه نظامی عین الاسد که نماد اقتدار نظامی آمریکا بود، و فرایند سقوط پیاپی و پرتلفات هواپیما های بوئینگ در دنیا.

آمریکا همچنین، با فریب و ارعاب و شعبده بازی، دلار را بر بازار ها و مبادلات مالی دنیا غالب کرد و حال آن که با 22 هزار میلیارد بدهی، بدهکار ترین کشور دنیاست و رسما دلار را از پشتوانه تهی نموده است. آن ها با چاپ و توزیع بی پشتوانه دلار، قدرت مصنوعی جعل می نمایند.

اگر دلار از چرخه مبادلات مالی دنیا حذف گردد - که بعضی قدرت های سیاسی و مالی دنیا به آن اهتمام نموده اند- ویترین قدرت اقتصاد آمریکا نیز فرو خواهد ریخت و باطن آن برملا خواهد شد. 44 میلیون گرسنه محتاج یک وعده غذا، رکورد کم نظیری در دنیاست.

و بالاخره، امپراتوری رسانه ای و شبکه عنکبوتی دروغ پراکنی و عملیات روانی. این، مهم ترین سلاح آمریکاست که فرسنگ ها جلوتر از واقعیت های قدرت سیاسی و فنی و مالی آمریکا، فضاسازی می نماید.

موشک های ما، اقتدار نظامی آمریکا را به چالش کشیده اند؛ و مردم موقعیت شناس ما، جنگ سیاسی در حوزه افکار عمومی را پیش برده اند. می ماند جنگ برای شکستن انحصار مالی و جنگ رسانه ای. مدیران و برنامه نویسان ما در دولت و مجلس، باید به تراز اقتدار نیرو های نظامی و افکار عمومی رشد یافته ما برسند.

ناتوانی های آمریکا را باید با جنگ رسانه ای هوشمند و نفوذ در عمق افکار عمومی آمریکا به چالش کشید. پیغام های قدرتمند نظیر آنچه افکار عمومی و نیرو های نظامی ما در این یک هفته فراوری کردند، به علاوه بازنمایی واقعیت های ضعف و انحطاط تمدنی آمریکا، می تواند مانند سلاح ضد بتون عمل کند. لازمه این کار، تشکیل اتاق عملیات روانی و رسانه ای برای حمله موثر (و نه فقط واکنش دفاعی) است.

-

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18914

به "چهار پایه قدرت آمریکا چه وضعیتی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار پایه قدرت آمریکا چه وضعیتی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید