واکسن روسی در ایران ساخته می گردد؟

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران : کیانوش جهانپور گفت: سه شرکت ایرانی داوطلب فراوری مشترک واکسن کرونای اسپوتنیک در ایران هستند و به وسیله سفارت ایران در روسیه به موسسه گامالیا معرفی شدند، یکی از این شرکت ها از بقیه جلوتر است البته دو شرکت دیگر هم پشت سر آن هستند و هر سه شرکت توانایی فراوری این واکسن را در ایران دارند.

واکسن روسی در ایران ساخته می گردد؟

به گزارش به نقل از ایرنا، سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: واکسن اسپوتنیک وی ساخت روسیه با همکاری مشترک شرکت های ایرانی و شرکت گامالیای روسیه در ایران به صورت انبوه فراوری می گردد.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه اضافه کرد: سه شرکت ایرانی داوطلب فراوری مشترک واکسن کرونای اسپوتنیک در ایران هستند و به وسیله سفارت ایران در روسیه به موسسه گامالیا معرفی شدند، یکی از این شرکت ها از بقیه جلوتر است البته دو شرکت دیگر هم پشت سر آن هستند و هر سه شرکت توانایی فراوری این واکسن را در ایران دارند.

وی ادامه داد: به نظر می رسد زیرساخت و خطوط فراوری واکسن اسپوتنیک در ایران آماده است، مهم تامین مواد اولیه و جانبی است تا کار فراوری آغاز گردد، به محض اینکه این امکانات آماده گردد و طرف روس، سل بانک را در اختیار این شرکت ها قرار دهد از زمان در اختیار گذاشتن سل بانک به شرکت های ایرانی بعد از 45 روز تا دو ماه، اولین فراوریات واکسن اسپوتنیک در ایران وارد بازار می گردد.

جهانپور گفت: هنوز زمان دقیق در اختیار گذاشتن سل بانک و آغاز فرآیند فراوری در این شرکت ها معین نیست اما به نظر می رسد حداقل دو ماه تا زمان فراوری این واکسن ها در کشور زمان احتیاج است.

وی گفت: فناوری فراوری این واکسن مربوط به کشور روسیه است و شرکت روسی امکانات خطوط فراوری سه شرکت ایرانی را تایید نموده است. واکسن یک فرآورده بیولوژیک است. این شرکت ها قبلا هم فرآورده های بیولوژیک فراوری نموده اند و بعضی زیرساخت ها و پلتفورم های آنها با زیرساخت های فراوری واکسن، مشترک است اما فراوری این واکسن به توافق دو طرف و فراهم شدن امکانات و مواد اولیه و جانبی فراوری واکسن مربوط است.

به گزارش ایرنا، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا پیش از این گفت: از مجموع واکسن های وارداتی تا به امروز حدود 420 هزار دوز واکسن اسپوتنیک از روسیه گرفتیم. از چین نیز حدود 650 هزار دوز و از هند نیز 125 هزار دوز دریافت کردیم. گر چه قرار بود 500 هزار دوز واکسن بگیریم. از کره جنوبی نیز 700 هزار دوز واکسن آسترازنکا تحویل گرفتیم و در مجموع یک میلیون و 895 هزار دوز واکسن کرونا در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت تا کنون 480 هزار و 646 نفر در ایران، دوز اول واکسن کرونا و 141 هزار و 176 نفر نیز دوز دوم را تزریق نموده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به 621 هزار و 822 دوز رسید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 47269

به "واکسن روسی در ایران ساخته می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن روسی در ایران ساخته می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید