هشدار درباره تحرکات مشکوک آمریکا در اردوگاه الهول علیه عراق

به گزارش بلاگ پو، رئیس اتحادیه علمای مسلمان در دیالی عراق درباره تحرکات مشکوک اخیر آمریکا در اردوگاه الهول و انتقال شماری از سرکرده های داعش از این اردوگاه به مقصدهای نامعلوم هشدار داد.

هشدار درباره تحرکات مشکوک آمریکا در اردوگاه الهول علیه عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جبار المعموری رئیس اتحادیه علمای مسلمان در دیالی، از اقدام نیروهای آمریکایی در انتقال بیش از 30 داعشی از اردوگاه الهول سوریه به مکانی نامعلوم اطلاع داد.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه توضیح داد: اتحادیه علمای مسلمان چند ماه پیش از برنامه واشنگتن برای ضربه زدن مجدد به امنیت خاورمیانه به وسیله سوء استفاده از [پتانسیل] عامل انسانی که در اردوگاه الهول سوریه در اختیار دارد، اطلاع داده بود. اردوگاهی که در حال حاضر بیش از هزاران سرکرده و عضو داعش و خانواده های آنها را در خود جای داده است.

المعموری توضیح داد: نیروهای آمریکایی طی 72 ساعت گذشته، بیش از 30 داعشی عراقی را از این اردوگاه به مقصد نامعلومی انتقال داده است. در ماه های گذشته نیز شماری از این تروریست ها از اردوگاه الهول منتقل شده اند و از سرنوشت آنها خبری نیست و این نگرانی وجود دارد که طرحی برای هدف قرار دادن عراق در کار باشد.

وی اضافه کرد: عراق بیش از سایر کشور از اردوگاه الهول در سوریه ضرر دیده است. اردوگاهی که ما آن را یک بمب ساعتی می دانیم و انتها منفجر خواهد شد و به همه کشورها، از جمله عراق به طور مستقیم ضربه امنیتی وارد خواهد ساخت.

اردوگاه الهول، در 15 کیلومتری مرزهای مشترک سوریه و عراق واقع شده و بزرگترین اردوگاه عناصر داعش در عراق و سوریه محسوب می گردد که تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) وابسته به آمریکا، واقع شده است.در درگیری های نیروهای کرد وابسته به آمریکا برای بازپس گیری آخرین منطقه تحت کنترل داعش، هزاران نفر از اعضای داعش از صحنه این درگیری فرار کردند عناصر دستگیر شده داعش به مراکز بازداشت انتقال یافتند اما خانواده های آنها به الهول منتقل شدند.

گزارش های موجود بیانگر وفاداری شدید بخشی از ساکنان این اردوگاه به ایدئولوژی داعش است و همین امر بازگرداندن این بستگان داعش را به کشورهای اصلیشان سخت می سازد. زیرا افکار افراطی آنها، تهدید بالقوه ای برای کشورهای آنها به شمار می رود. به همین دلیل است که بسیاری از ناظران، پتانسیل موجود در این اردوگاه را برای احیای مجدد داعش مناسب توصیف می نمایند.

م

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 46938

به "هشدار درباره تحرکات مشکوک آمریکا در اردوگاه الهول علیه عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره تحرکات مشکوک آمریکا در اردوگاه الهول علیه عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید