معرفی تیم های برتر جهان فوتبال، میلان؛ روسونری از یاد رفته

به گزارش بلاگ پو، پرافتخارترین تیم ایتالیایی در اروپا این روزها شرایط چندان مساعدی ندارد و چشم امیدش به کسب سهمیه اروپاست.

معرفی تیم های برتر جهان فوتبال، میلان؛ روسونری از یاد رفته

به گزارش خبرنگاران، میلان تیمی با قدمت و بزرگ در فوتبال ایتالیاست که پیروز ترین تیم از کشور چکمه ای شکل در قاره سبز محسوب می شود. شهری در شمال ایتالیا که مردمان آن علاقه زیادی به فوتبال و مد دارند. میلان برای خیلی ها یعنی پائولو مالدینی، این بازیکن بیش از 900 بار پیراهن تیمش را به تن کرد و بیش از دو دهه نمایش بی بدیل در ترکیب روسونری داشت. تاریخ میلان پر است از بازیکنان بزرگ و پرافتخار از فرانکو بارسی، جیانی ریورا و الساندرو کاستاکورتا گرفته تا مثلث هلندی رایکارد، رود گولیت و فان باستن در دهه 90 و بازیکنی چون کاکا، ریوالدو و شوچنکو و البته فیلیپو اینزاگی.

رکورد بیشترین گل زده در تاریخ میلان در اختیار یک سوئدی است ولی اشتباه نکنید! او زلاتان ایبراهیموویچ نیست. هر چند زلاتان در مقطعی برای میلان بازی کرد ولی گونار نوردهال با 221 گل رکورد بیشترین گل زده را در ترکیب میلانی ها داشته است. آندری شوچنکوی اوکراینی با 175 گل در رده دوم است و جیانی ریورا با 164 گل زده سوم است.

اسطوره

پائولو مالدینی

مدافع چپ با تعصب میلان بیش از 900 بازی برای تیم محبوبش انجام داد و در 25 سال حضورش در میلان به 26 جام قهرمانی رسید. مالدینی که در چهار جام جهانی همراه لاجوردی پوشان ایتالیا بود، 126 بازی ملی را در پرونده خود دارد. سر آلکس فرگوسن، مالدینی را بازیکن مورد علاقه خود توصیف کرده است. مالدینی باتعصب مدت ها توانست دفاع میلان و ایتالیا را بیمه کند. او جزو معدود مدافعان چپ تکنیکی فوتبال جهان است. میلان شماره 3 را به خاطر این بازیکن و شماره 6 را به خاطر فرانکو باره سی دیگر مدافع بزرگ تاریخ خود بایگانی کرده است.

سرمربی

هدایت تیم فوتبال میلان در حال حاضر بر عهده جنارو گتوزو هافبک سابق این تیم است که از سال 2017 عهده دار هدایت تیم میلان شده است. با این حال میلان در تاریخ خود سرمربیان بزرگی داشته است. البته یکی از مربیان تأثیرگذار در تاریخ میلان آریگو ساکی است. ساکی توانست میلان را متحول کند. او در تیم های بزرگی پا به توپ نشد اما عاشق فوتبال بود. روسونری ها فوتبال منطقه ای، هوشمندانه، پاک و زیبا را با حضور هشت بازیکن ایتالیایی و سه هلندی ارائه می دادند. میلان با فرانک رایکارد، مارکو فان باستن و رود گولیت قرارداد امضا کرده بود اما وسواسی بودن ساکی در کار باعث ناراحتی فان باستن و گولیت شد. در نهایت این قضیه به پایان دوران مربیگری اش در میلان منجر شد.

نرئو روکو پرافتخارترین مربی تاریخ باشگاه میلان و اولین استفاده کننده سیستم کاتاناچیو در ایتالیا است. او همچنین بیشترین دوران مربی گری در تیم میلان را از آن خود کرده است. او در دوران مربیگری اش دو اسکودتو، سه کوپا ایتالیا، دو جام اروپا، دو جام در جام اروپا و یک جام بین قاره ای را به همراه تیم میلان کسب کرد. فابیو کاپلو با 9 قهرمانی بالاتر از آریگو ساکی در رده دوم است.

میلانی ها رقابت زیادی با اینتر دارند و این جدال به یکی از حساس ترین رقابت های باشگاهی در فوتبال اروپا معروف شده است. البته سال هاست که عطش فوتبال ایتالیا کم شده و این بازی هم جایگاه سابق خود را در دل هواداران از دست داده است. مدت هاست که دیگر شاهد این نیستیم که میلان قهرمان 7 دوره جام باشگاه ها در مراحل پایانی لیگ قهرمانان باشد و باید ببینیم این غول خفته فوتبال ایتالیا دقیقه چه زمانی از خواب بیدار خواهد شد.

افتخارات

18 قهرمانی در سری A

5 قهرمانی در کوپا ایتالیا

7 قهرمانی در سوپرجام

7 قهرمانی در جام باشگاه های اروپا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5782

به "معرفی تیم های برتر جهان فوتبال، میلان؛ روسونری از یاد رفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تیم های برتر جهان فوتبال، میلان؛ روسونری از یاد رفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید