فواید پایکوبی برای سلامت روح و جسم

به گزارش وبلاگ اخبار تصویری، پایکوبی فعالیتی مفرح است که علاوه بر بهبود شرایط عمومی بدن به تناسب اندام و شادابی نیز یاری می نماید و شامل پایکوبی باله، پایکوبی سالسا، تانگو و... می گردد.

فواید پایکوبی برای سلامت روح و جسم

وبلاگ اخبار تصویری | سرویس ورزش - پایکوبی انواع و اقسام مختلفی دارد و همواره قسمتی از فرهنگ، آداب و رسوم همه ملت ها بوده و هست. امروزه پایکوبی بیشتر جنبه تفریحی داشته و حرکتی برای ابراز خصوصیات فردی محسوب می گردد با این حال می توان به آن به عنوان یک فعالیت رقابتی نیز نگاه کرد. پایکوبی همچنین یک فعالیت بدنی مفرح و لذت بخش برای داشتن تناسب اندام است.

فواید پایکوبی

پایکوبییدن هیچ محدودیت سنی ندارد و هرکسی می تواند آن را انجام دهد. پایکوبییدن همچنین فواید جسمی و روحی بسیاری برای سلامت انسان دارد که در اینجا به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم:

  • بهبود عملکرد قلب و ریه ها
  • افزایش قدرت عضلانی، استقامت بدن و تناسب اندام های حرکتی
  • افزایش آمادگی جسمانی
  • بهبود شرایط عضلات بدن
  • کنترل وزن
  • افزایش استحکام استخوان ها و کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان
  • تناسب، چالاکی و انعطاف پذیری بدن
  • بهبود تعادل بدن
  • افزایش اعتماد به نفس فیزیکی
  • بهبود عملکرد ذهنی
  • بهبود سلامت عمومی
  • افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس
  • بهبود مهارت های اجتماعی

پایکوبییدن

پایکوبی می تواند به صورت تک نفره و یا گروهی انجام گردد. جاهای بسیار زیادی نیز برای پایکوبییدن وجود دارند مانند مدارس پایکوبی، باشگاه های ورزشی و حتی داخل منزل. از آنجا که پایکوبی از گذشته میان مردم محبوبیت خاصی داشته و علاوه بر نشاط و شادابی، به تناسب اندام انسان نیز یاری می نماید، سالن ها و باشگاه های ورزشی بسیاری در کنار فعالیت های ورزشی دیگر خود اقدام به برگزاری کلاس های پایکوبی نیز می کنند.

وسایل و تجهیزاتی که برای پایکوبییدن احتیاج دارید به نوع پایکوبیی که انتخاب می کنید وابسته است. مثلا برای پایکوبی Tap dane به یک جفت کفش مخصوص و برای پایکوبی باله به کفش و لباس باله احتیاج دارید. پس اول از همه باید ببینید که دوست دارید کدام نوع پایکوبی را یاد بگیرید.

انواع پایکوبی

پایکوبی سبک های مختلفی دارد و شما می توانید بسته به سلیقه شخصی و یا فرهنگ محل زندگی خود هر نوع پایکوبیی که دوست دارید انتخاب کنید. در اینجا چند نوع از رایج ترین و محبوب ترین انواع پایکوبی ها را به شما معرفی می کنیم:

پایکوبی باله: پایکوبی باله بر پایه موسیقی کلاسیک می باشد و بر قدرت، تکنیک و انعطاف پذیری متمرکز است.

پایکوبی کلاسیک: این پایکوبی بیشتر در سالن های اپرا اجرا می گردد و شامل پایکوبی والس ( waltz)، رومبا ( rumba) و تانگو ( tango) می باشد.

پایکوبی هیپ هاپ: این پایکوبی بیشتر به همراه موسیقی هیپ-هاپ انجام می گیرد و شامل بریک دنس، پاپ و فری استایل می گردد.

پایکوبی جاز: پایکوبیی پرانرژی که با جهش و چرخش همراه است.

پایکوبی سالسا: این پایکوبی تحت تاثیر فرهنگ کارائیب، آمریکای لاتین و آفریقا است و معمولا به صورت دو نفره انجام می گردد.

پایکوبی پا یا تپ دنس: این پایکوبی بیشتر بر زمانبندی ضربات پا تمرکز دارد. نام این پایکوبی برگرفته از صدایی است که هنگام پایکوبی از برخوردقطعه فلزی کف کفش مخصوص تپ دنس با زمین ایجاد می گردد.

انتخاب سبک پایکوبی

وقتی می خواهید یک نوع پایکوبی را انتخاب کنید حتما این سوالات را از خود بپرسید:

  1. آیا برای داشتن تناسب اندام می خواهم بپایکوبیم؟
  2. قصدم از پایکوبییدن بهبود تعادل و هماهنگی اعضای بدنم است؟
  3. از پایکوبی سریع خوشم می آید یا آهسته؟
  4. ترجیح می دهم تنها بپایکوبیم یا پایکوبی دونفره انجام دهم؟
  5. مربی خصوصی بگیرم یا همراه گروه در باشگاه تمرین کنم؟
  6. هدفم از پایکوبی فقط تفریح و سرگرمی است یا قصد شرکت در مسابقات را دارم؟

چند هدایت عمومی برای پایکوبی

برای آغاز پایکوبییدن چند پیشنهاد مفید برای شما داریم:

  • حتما قبل از شرکت در کلاس پایکوبی به پزشک خود مراجعه کنید تا با انجام یک چکاپ کلی از سلامت جسمی خود و نداشتن اضافه وزن و مسائل دیگر مطمئن شوید.
  • لباس گرم کن بپوشید تا بدن در هنگام تمرین گرم بماند.
  • قبل از آغاز تمرین حتما حرکات کششی انجام دهید و بدن خود را گرم کنید.
  • قبل، بعد و حتی در هنگام تمرینات آب کافی بنوشید.
  • مابین جلسات تمرین استراحت کافی داشته باشید.
  • برای یادگیری عجله نکنید و بدن خود را تحت فشار قرار ندهید.
  • حتما برای تمرینات پایکوبی از کفش مناسب بهره ببرید.
  • با مربی خود هماهنگ باشید تا حرکات را به درستی انجام دهید.
  • قبل از پایکوبی بنشینید و حرکات مربی را به خوبی مشاهده کنید. به یک باره آغاز به انجام حرکات جدید نکنید زیرا احتمال آسیب عضلات در این حالت زیاد است.
  • تا جایی که می توانید حرکات را به نرمی و آرامی انجام دهید.
  • بعد از تمرین برای سردکردن بدن حرکات کششی انتهای را از قلم نیاندازید.
  • در انتها حتما به خاطر داشته باشید که پایکوبییدن راهی مناسب برای داشتن تناسب اندام، افزایش نشاط و شادابی و اعتماد به نفس برای همه گروه های سنی با هر سایز و وزنی است و به شما یاری می نماید تا دوستان جدید پیدا کنید.
منبع: ستاره

به "فواید پایکوبی برای سلامت روح و جسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید پایکوبی برای سلامت روح و جسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید