فواید و معایب دوچرخه سواری از نگاهی دیگر

به گزارش بلاگ پو، دوچرخه سواری یک ورزش هوازی پرطرفدار است که با بکارگیری نیروی عضلات پا باعث تقویت ظرفیت هوازی شش ها و بالابردن قدرت پاها می گردد. اما دوچرخه سواری در صورتی صد در صد مفید است که از فواید و معایب آن آگاهی بدست آوریم، و تا حد توان از بروز عیب ها پیشگیری کنیم. پس تا انتهای این مقاله علمی دوچرخه سواری با ما همراه باشید.

فواید و معایب دوچرخه سواری از نگاهی دیگر

دوچرخه سواری ورزش در دسترس و کارآمدی است که به سلامتی قلبی عروقی و افزایش تندرستی یاری می نماید اما یک ورزش بدون اشکال نیست. شدت فعالیت کم و محبت آمیز بودن این فعالیت باعث شده که دوچرخه سواری به یک ورزش پرطرفدار و لذت بخش تبدیل گردد.

سرمایه گذاری بر خرید دوچرخه و قابلیت اجرا

مزیت: دوچرخه سواری فعالیتی است که بیشتر مردم از کودکی می اموزند حتی اگر شما سالهاست که دوچرخه اما حافظه ماهیچه های شما توانایی این را دارند که دوباره به روال گذشته بازگردند. اغلب مبتدیان دوچرخه سواری به اسانی میتوانند این توانایی را یاد بگیرند حتی این توانایی میتواند همراه با اماده سازی از طرف دوچرخه سواران با تجربه باشد.

مزیت: راحتی و آسایش در ورزش یکی از مهم ترین مزیت های دوچرخه سواری است. شما میتوانید با هریک از اعضای خانواده تان از مادربزرگ گرفته تا بچه پنج ساله و یا حتی با دوستانتان دوچرخه سواری به صورت مسابقه ای هیجانی داشته باشید. افرادی که به درد مفاصل دچار هستند و یا آنهایی که اضافه وزن دارند ممکن است با دوچرخه سواری احساس راحتی بیشتری داشته باشند تا نسبت به زمانی که به انجام ورزش های هوازی مانند پیاده روی سریع یا بسکتبال و ... مشغول می شوند، چراکه دوچرخه سواری فشار کمتری روی کمر، باسن، زانو، قوزک پا می آورد. راحتی و آسایش دوچرخه سواری ممکن است شما را وسوسه کند که کنار ساحل با دوچرخه گشت بزنید.

عیب: یک جنبه منفی دوچرخه سواری هزینه های بالای احتمالی این ورزش است. شما میتوانید از یک دوچرخه دست دوم با هزینه نسبتا کمتر بهره ببرید. اما اگر یک دوچرخه اخرین سیستم بخواهید باید آماده باشید که هزینه ای بیش از 1 میلیون و یا بیشتر بپردازید. همچنین کلاه ایمنی، سرعت سنج، دنده، شلوارک، بطری اب میتواند در افزایش قیمت تاثیر داشته باشد. اگر میخواهید هزینه کمتری بپردازید داشتن حداقل امکانات (دوچرخه و کلاه ایمنی) کافی است.

عیب: دوچرخه سواری همچنین یک ورزش وابسته به آب و هواست. هوای سرد، بارانی، برف و یخبندان باعث میگردد که درخانه بمانید. اقلیم هایی با هوای گرم و برخوردار از روزهای آفتابی بهترین و مناسب ترین موقعیت ها برای دوچرخه سواری در بیرون هستند. اگر هوا آلوده است شما میتوانید دوچرخه را به یک وسیله آموزشی خانگی تبدیل کنید و روی این دوچرخه ساکن رکاب بزنید. اما این فعالیت به اندازه زمانی که در بیرون از منزل دوچرخه سواری میکنید ارزش ندارد.

تاثیر دوچرخه سواری بر سلامت

مزیت: مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا به شما توصیه میکند که با انجام حداقل 150 دقیقه ورزش های هوازی آرام و 75 دقیقه ورزش هوازی سختتر در هفته میتوانید سلامتی خود را افزایش دهید. دوچرخه سواری بر روی سطح صاف یک فعالیت هوازی با شدت متوسط و دویدن روی تپه و یا دویدن با سرعت بیشتر از ده مایل برساعت (16 کیلومتر برساعت) یک فعالیت سخت هوازی محسوب می گردد.

مزیت: دوچرخه سواری با سرعت بالا میتواند موجب سوختن میزان کالری چشم گیری گردد تا تناسب وزن شما حفظ گردد. در 30 دقیقه یک شخص 75 کیلویی میتواند با سرعت 19 تا 20 کیلومتر بر ساعت 298 کالری بسوزاند.

عیب: بر اساس مطالعات جراحی دانشگاه آمریکا اگرچه دوچرخه سواری فواید زیادی برای قلب و کمر دارد اما ورزشی مبتنی بر تحمل وزن بدن نیست که باعث تراکم استخوانها گردد. شما به فعالیت ها یا حرکات مبتنی بر وزن بدن مانند شنا، بارفیکس یا ... احتیاج دارید که شما را در مقابل گرانش زمین به چالش بکشند. انجام این ورزش ها، خطر ابتلا به پوکی استخوان که مربوط به دردهای استخوانی است را کاهش دهد. از طرف دیگر، اگر فرم صحیح پدال زدن رعایت نگردد، احتمال ایجاد درد در ناحیه کمر، باسن یا زانو بوجود افزایش پیدا می نماید.

ایمنی و ریسک های دوچرخه سواری

مزیت: براساس تحقیقات سال 2013 ژورنال (فیولوژی و درمان) آمریکا، دوچرخه سواری شما را به بیرون از خانه میکشاند، در نتیجه تجربیات و تمرکز ذهنی شما افزایش پیدا می نماید. زمانی که شما بیرون کار میکنید بیشتر احساس قدرت و مثبت بودن میکنید که همین احساس باعث افزایش اشتیاق شما به فعالیت میگردد اما دوچرخه سواری در بیرون با نگرانی های امنیتی ذاتی همراه است وقتی که در خیابان دوچرخه سواری می کنید در واقع خود را در خطر تصادف در ترافیک می اندازید.

عیب: در سپتامبر 2011 در روزنامه نیویورک تایمز اینگونه نقل شده است که دوچرخه سواران و مدیران سازمان دوچرخه رانی تاکید کردند که شمارِ تصادفات در مسابقات دوچرخه سواری هم در تعداد و هم در شدت تصادفات در سالهای گذشته افزایش داشته اگرچه آمارهای رسمی دردسترس نیستند. اگر شما یک دوچرخه سوارِ عادی هستید باید از تمام قوانین جاده ای پیروی نموده و با آمادگی مراقبت از خود دوچرخه سواری کنید. طبق قوانین حق تقدم در خیابان ها و جاده ها با خودرو است نه دوچرخه، پس مراقب باشید.

عیب: براساس مطالعات روزنامه (چشم اندازهای سالم محیط زیست)، انتشار یافته در مارس 2011 ، گزارش شده است که دوچرخه سواران نسبت به موتور سواران بیشتر در معرض استنشاق هوای آلوده هستند. اگر شما در منطقه ای زندگی می کنید که آلودگی محیطی زیادی دارد، توصیه می کنیم شرایط را قبل از دوچرخه سواری آنالیز کنید و ارزیابی کنید که آیا رفتن به بیرون ارزش دارد یا نه؟

منبع: Livestrong

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: setare.com
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 39838

به "فواید و معایب دوچرخه سواری از نگاهی دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید و معایب دوچرخه سواری از نگاهی دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید