طرز تهیه خورشت آلو بخارا جا افتاده و مجلسی

به گزارش بلاگ پو، کمتر کسی است که عاشق غذاهای ایرانی باشد و با خورشت های ترش و شیرین میانه ای نداشته باشد. از خورشت فسنجان گرفته تا انار بیج و آلو اسفناج، همه بخاطر طعم ملس شان پرطرفدار و پای ثابت سفره های ایرانی شده اند. اگر شما هم یکی از هواداران طعم ترش و شیرین هستید و می خواهید خواص بی نظیر آلو بخارا را هم به غذای تان اضافه کنید، همین امروز دست بکار شوید و با روشی که در ادامه برایتان توضیح داده ایم، خورشت آلو بخارا مجلسی و جا افتاده ای را آماده کنید.

طرز تهیه خورشت آلو بخارا جا افتاده و مجلسی
  • مواد لازم برای تهیه خورشت آلو بخارا

گوشت خورشتی گوسفندی 200 گرم

آلو بخارا دو پیمانه

شکر سه قاشق غذاخوری

زعفران دم شده سه قاشق غذاخوری

هویج یک عدد

سیب زمینی یک عدد

پیاز یک عدد

نمک، زردچوبه و روغن به مقدار لازم

رب گوجه فرنگی (اختیاری) یک قاشق غذاخوری

  • طرز تهیه خورشت آلو بخارا جا افتاده و مجلسی

مرحله اول

پیاز را خلالی و ریز خرد کنید و در روغن تفت دهید. وقتی پیازها سبک شدند، گوشت را اضافه کرده و تفت دهید تا آب گوشت جمع شود و رنگش کمی تغییر کند. کمی زردچوبه را روی گوشت بریزید و چند دور بچرخانید. سپس مقداری آب جوش به گوشت ها اضافه کنید. یادتان باشد که گوشت این خورش، کمی بزرگتر از خورش قیمه خرد می شود.

مرحله دوم

حدود یک ساعت بعد، زعفران را به گوشت اضافه کنید. نزدیک به نیم ساعت دیگر برای پخت کامل گوشت صبر کنید. پس از گذشت این زمان، آلو بخاراهایی که نیم ساعت پیش خیس کرده اید را همراه با شکر و نمک در قابلمه بریزید.

مرحله سوم

در همان فاصله ای که خورش در حال جا افتادن است، هویج را خلالی (قطر کمتر از نیم سانت و بلندی دو سانت) خرد کنید. حدود یک ربع هویج را در قابلمه بجوشانید و سپس در تابه ای که کمی روغن در آن ریخته اید تفت دهید. مراقب باشید روی هویج ها نسوزد و تیره نشود. در پایان یک قاشق چای خوری شکر را روی هویج ها بریزید، کمی بچرخانید و تابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم

سیب زمینی هایی که خلالی و ریز خرد کرده اید را هم در تابه دیگری سرخ کنید. وقتی خوب سرخ شدند، یک قاشق زعفران رویشان بریزید و کمی بچرخانید تا همه سیب زمینی ها رنگ زعفران را به خود بگیرند.

مرحله پنجم

در صورت تمایل یک قاشق رب گوجه فرنگی را تفت دهید و به قابلمه خورشت اضافه کنید. البته مطمئن باشید که بدون رب گوجه فرنگی هم غذایتان خوش رنگ و طعم می شوند. وقتی آب خورشت آلو بخارا قوام گرفت، آن را در ظرف دلخواهتان سرو کنید و هویج و سیب زمینی سرخ شده را هم رویش بریزید. در صورت تمایل می توانید کمی خلال پسته و بادام را هم تفت دهید (خیلی کوتاه) و در لحظات پایانی جوشیدن خورشت به آن اضافه کنید.

این خورشت را با طعم ملسی که دارد، می توانید به عنوان یک غذای مجلسی، همراه با برنج ته دیگی سرو کنید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: کتاب کاله
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11016

به "طرز تهیه خورشت آلو بخارا جا افتاده و مجلسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خورشت آلو بخارا جا افتاده و مجلسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید