شماره 9، واردات جدید لیگ برتر

به گزارش بلاگ پو، آرمن ساروخانیان ، هفته هشتم لیگ برتر صحنه هنرنمایی مهاجمان خارجی بود. استنلی کی روش که نامش فصل گذشته در لیگ برتر ایران مطرح شد و این فصل مهاجم اصلی سپاهان است، دو بار دروازه نفت مسجدسلیمان را باز کرد و تیمش را به سه امتیاز رساند. استنلی با این دو گل چهار گله شد و خودش را به عنوان یکی از مدعیان جدی آقای گلی بیان کرد.

شماره 9، واردات جدید لیگ برتر

ستاره هفته هشتم اما یک مهاجم خارجی دیگر بود. در روزی که تراکتورسازی شش گل به استقلال خوزستان زد و بهترین برد این فصلش را جشن گرفت، آنتونی استوکس موفق شد چهار گل بزند و ستاره بی چون و چرای زمین باشد. استوکس با این 4 گل 7 گله شد و در صدر جدول گلزنان لیگ برتر نهاده شد. این مهاجم ایرلندی که توسط جان توشاک به تبریز آمد، رقیب جدی کی روش برای آقای گلی لیگ برتر محسوب می گردد.

رقابت استوکس و کی روش

اگر کی روش بیشتر به خاطر قدرت سرزنی اش مشهور گردیده (او این هفته هم هر دو گلش را با ضربه سر وارد دروازه نفت مسجدسلیمان کرد)، استوکس مهارت بالایی در ضربات آخر دارد و یک مهاجم بریتانیایی کلاسیک محسوب می گردد. شگرد او زمانی است که پشت به دروازه توپ می گیرد و با چرخشی ناگهانی و بدون مکث به سمت دروازه ضربه می زند.

این همان مهارتی است که در مهاجمان فوتبال بریتانیا بارها دیده ایم و در حال حاضر بازیکنی مثل هری کین استاد آن است. گل دوم استوکس به استقلال خوزستان (گل سوم تراکتورسازی) مثال خوبی برای چارچوب شناسی این مهاجم است که او را در نزدیک محوطه جریمه حریفان به بازیکن خیلی خطرناکی تبدیل می نماید. این شگرد را در مهاجمان فوتبال ایران به ندرت دیده ایم، ولی این مهاجم ایرلندی که فوتبالش را در آموزشگاه آرسنال آغاز نموده، کاملا به این حرکت مسلط است. البته او قدرت سرزنی خوبی هم دارد و یک شماره 9 کامل محسوب می گردد.

چه کسی جای ادینیو را می گیرد؟ -

ادینیو آخرین مهاجم خارجی است که موفق گردیده آقای گل لیگ برتر گردد. این مهاجم برزیلی در فصل 94-93 برای تراکتورسازی 20 گل زد. بعد از ادینیو عنوان آقای گل لیگ برتر به مهاجمان پرسپولیس یعنی طارمی (دو بار) و علیپور رسیده، ولی به نظر می رسد در لیگ هجدهم مهاجمان خارجی بخت زیادی برای آقای گلی دارند.

کی روش و استوکس تنها مهاجمان نوک خارجی این فصل لیگ برتر نیستند. ذوب آهن برای پر کردن جای خالی کی روش این فصل ادی هرناندز را جذب نموده که تا امروز سه گله است. صنعت نفت آبادان که علاقه زیادی به بازیکنان برزیلی دارد برای این پست سراغ بالوتلی رفته. فولاد هم در خط حمله اش چهره آشنایی به نام لوسیانو پریرا دارد که تا به حال سه گل زده.

استقلال و پرسپولیس هم در ترکیب شان از مهاجم خارجی استفاده می نمایند. منشا در این فصل به مهره ای کلیدی برای پرسپولیس تبدیل گردیده. استقلال هم پس از تجربه موفق با تیام، ماموریت گلزنی را به گرو سپرد و امیدوار است این مهاجم در هفته های آینده بتواند خاتمه با شرایط این تیم هماهنگ گردد.

در سال های اخیر هم مهاجمان خارجی زیادی به لیگ برتر ایران آمدند، ولی به نظر می رسد باشگاه ها در خرید خارجی به مهارت بیشتری رسیده اند و مهاجمانی مثل کی روش، استوکس و حتی منشا بازیکنان مهمی در لیگ به شمار می روند.

آمار ضعیف مهاجمان ایرانی

در طرف دیگر مقابل مهاجمان ایرانی در لیگ هجدهم نتوانسته اند عملکرد قابل قبولی داشته باشند. بهترین گلزن ایرانی لیگ برتر وحید خشتان از استقلال خوزستان است که پس از زدن 4 گل در آغاز مسابقات در 4 هفته اخیر گلی نزده. علیپور که فصل قبل 19 گل زد، در این هشت هفته تنها سه گل زده که آمار درخشانی نیست.

عملکرد ضعیف مهاجمان ایرانی در حالی که تیم ملی مهاجمان خیلی خوبی دارد را باید به مهاجرت این بازیکنان مرتبط دانست. فوتبال ایران در سال های اخیر مهاجمان خوبی ساخته که ترجیح داده اند فوتبال شان را در لیگ های خارجی ادامه بدهند. یکی از دلایل این مهاجرت علاقه کی روش به بازیکنان لژیونر است، چرا که اعتقاد دارد بازیکنان در اروپا در شرایط تمرینی بهتری هستند. از طرف دیگر بالا رفتن قیمت دلار هم به محرک جدیدی برای انتقال بازیکنان تبدیل گردیده.

در سال های گذشته مهاجمانی مثل کریم انصاری فرد، مهدی طارمی و کاوه رضایی به خارج از ایران رفتند و در آنجا هم آمار گلزنی خوبی ثبت نموده اند. در این شرایط تیم های لیگ برتری چاره ای جز جذب مهاجمان خارجی ندارند و چه بهتر سراغ مهاجمانی مثل کی روش و استوکس بروند که ارزش سرمایه گذاری را دارند.

9-1

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2037

به "شماره 9، واردات جدید لیگ برتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شماره 9، واردات جدید لیگ برتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید