سنجش میزان همکاری شهرداری ها در رتبه بندی گردشگری شهرها

به گزارش بلاگ پو، معاون گردشگری کشور گفت: بررسی و میزان همکاری و تعامل شهرداری ها در رونق گردشگری شهرها یکی از ملاک های اصلی در طرح رتبه بندی شهرهای گردشگر پذیر و دوستدار این صنعت به شمار می آید.

سنجش میزان همکاری شهرداری ها در رتبه بندی گردشگری شهرها

به گزارش خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ولی تیموری در نشست تهران مقصد گردشگری که به مناسبت بزرگداشت روز جهانی گردشگری توسط شهرداری تهران امروز صبح در محل برج میلاد برگزار گشت،ضمن گرامیداشت روز ناشنوایان گفت: یکی از سیاست هایی که در حوزه گردشگری حسب دستور و تأکید وزیر محترم دنبال می شود، توزیع سفر در کشور به شمار می آید که طرح رتبه بندی شهرها در هفت بخش و معرفی شهرهایی که قادر هستند از مرحله مقصدی مستعد برای گردشگری به شهر گردشگر تبدیل شوند، در دستور کار قرارگرفته است.

او بابیان این که میزان حضور و همکاری شهرداری ها و مسئولین جوامع محلی در توسعه گردشگری یکی از ملاک های رتبه بندی شهرهای کشور به شمار می آید، اضافه کرد: بر مبنای این تعامل شهرهای کشور به شهرهای آگاه گردشگری، مستعد توسعه گردشگری، شهر مقصد گردشگری، شهر گردشگر پذیر، شهر مقصد گردشگری و درنهایت شهر دوستدار گردشگر تقسیم می شوند تا پس از پایش و گزارش گیری پیوسته ضمن شناخت مدیران منتخب شهری، با ایجاد رقابت بهترین خروجی کیفیت و کمیت را در حوزه گردشگری عرضه کنیم.

معاون گردشگری کشور همچنین تأکید کرد: در حال حاضر شهرهای ما از نگاه گردشگری طراحی نشده اند و این انتظار از شهردار و شورای شهرها می رود تا درروند مشارکت در توسعه گردشگری شهری در طرح های عمرانی و توسعه شهرها، تدوینپیوست گردشگری موردتوجه قرار گیرد، به گونه ای که چنانچه پروژه ای زیرساختی و عمرانی برای رفاه مردم در حال شکل گیری است، حتماً از نگاه گردشگران و استفاده در صنعت گردشگری نیز به آن پرداخته شود.

او با اشاره به این که بررسی مقاصد پیروز گردشگری در سطح بین الملل نشان از همکاری نزدیک جوامع محلی و مسئولین شهری دارد، اظهار کرد: ورود شهرداری ها به مباحث گردشگری نشان از درایت و تدبیر این حوزه دارد و چشم اندازی روشن پیش روی توسعه گردشگری شهری می گشاید و به همین دلیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از این رویکرد شهرداری ها استقبال می کند.

تیموری تهران را مبدأ سفرهای ورودی به کشور خواند و گفت: پایتخت کشورمان در ترسیم نگاه اول گردشگران نقش مؤثری ایفا می کند، درنتیجه ورود پرقدرت به این حوزه می تواند این کلان شهر را به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل نماید.

او در ادامه به اهمیت توسعه گردشگری داخلی در بسترسازی برای جذب حداکثری گردشگران خارجی اشاره کرد و اضافه کرد: اگر به دنبال جذب گردشگران خارجی هستیم، نیاز است ابتدا به توسعه گردشگری داخلی بپردازیم. ازاین رو چنانچه هم وطن ما درنهایت آرامش و امنیت بتواند شهرهای مختلف را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کند، آن وقت است که می توانیم انتظار داشته باشیم گردشگران خارجی نیز می توانند تجربه های مشابه در این زمینه داشته باشند.

معاون گردشگری کشور، توسعه گردشگری محور غرب کشور را اقدامی در راستای توزیع سفر و نیز معرفی مقاصد و مسیرهای جدید گردشگری خواند و گفت: نگاه توزیع سفر درتمامی طرح های حوزه گردشگری وجود دارد و برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری در استان سیستان و بلوچستان در تاریخ 6 مهرماه جاری و در ادامه در استان های کردستان و سمنان نیز نشان از این نگاه دارد.

او همچنین با اشاره به شعار سازمان جهانی گردشگری (unwto) در سال 2019 با عنوان گردشگری و اشتغال، آینده ای بهتر برای همه اضافه کرد: تمرکز بر سه موضوع آموزش، مهارت و اشتغال در بخش گردشگری شهری می تواند بستر مساعد کارآفرینی و اشتغال زایی پایدار در این حوزه را فراهم سازد.

تیموری یادآور شد: فعالیت تنها یک دستگاه اجرایی برای توسعه صنعت گردشگری کشور کارساز نیست و باید تمامی نهادها و ترجمان ها برای شکوفایی این صنعت در راستای جایگزینی با اقتصاد مبتنی بر نفت، تلاش و مشارکت داشته باشند.

در سرانجام این مراسم در حضور شهردار تهران، رئیس شورای شهر تهران و معاون گردشگری کشور، از برترین های فعال در حوزه شهری ازجمله مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد به منظور پیوستن به مجمع جهانی گردشگری، تقدیر شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 12816

به "سنجش میزان همکاری شهرداری ها در رتبه بندی گردشگری شهرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنجش میزان همکاری شهرداری ها در رتبه بندی گردشگری شهرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید