سناتورهای جمهوری خواه سعی دارند مایکروسافت را قانع نمایند که خطر هواوی جدی است

به گزارش بلاگ پو، اگر خبرهای چند ماه اخیر را دنبال نموده باشید، قطعا می دانید که شرکت هواوی از سوی آمریکا به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی شناخته شده است، اما تا به حال دلیل محکمی برای آن ارائه نشده است. طبق قوانین چین، دولت کمونیست این کشور می تواند از هواوی درخواست کند تا اطلاعات هر شخص یا شرکتی را برایش جمع آوری کند. در نتیجه، این احتمال وجود دارد که گوشی ها و تجهیزات مخابراتی این شرکت به یک در پشتی مجهز باشند که می تواند کانالی برای انتقال اطلاعات به پکن باشد.

سناتورهای جمهوری خواه سعی دارند مایکروسافت را قانع نمایند که خطر هواوی جدی است

البته هواوی همیشه این ادعا را تکذیب نموده است و تا کنون نیز هیچ گونه حفره امنیتی به عنوان در پشتی در محصولات این کمپانی کشف نشده است. اما حتی بدون هیچ مدرکی، وزارت بازرگانی آمریکا شرکت هواوی را در فهرست تحریمی خود قرار داده است که پیرو آن، شرکت چینی از دسترسی به خدمات و سرویس های شرکای آمریکایی اش منع خواهد شد. اما اصلی ترین ضربه این تحریم ها به هواوی، عدم فروش گوشی های هوشمند این شرکت در بازار آمریکا و توسط اپراتورهای این کشور خواهد بود.

بلومبرگ در گزارش خود به این مورد اشاره نموده است که برد اسمیت، از مدیران بلند پایه مایکروسافت و مدیر حقوقی ارشد این شرکت، در اعتراض به این تحریم ها گفته است که دولت آمریکا درباره این که واقعا چرا شرکت های آمریکایی را از همکاری با هواوی منع نموده است، شفاف عمل نمی نماید و با بیان این که شرکت چینی سال گذشته 11 میلیارد دلار را برای خرید سخت افزار و نرم افزار از آمریکا هزینه نموده است، به سود تجارت با این کمپانی اشاره نمود. در واقع، هواوی در سال 2018 بزرگ ترین مشتری شرکت Micron Technology بود که در زمینه فراوری تراشه های حافظه فعال است.

در روز دوشنبه، 5 سناتور جمهوری خواه نامه ای به آقای اسمیت نوشتند که در متن آن به موضوعاتی مانند همکاری هواوی در شنود، سرقت فناوری و عبارت جنگ مالی اشاره شده است. این 5 سناتور (تام کاتن، مارکو رابیو، ریک اسکات، مایک براون و جاش هاولی) در نامه خود نگرانی های امنیتی درباره هواوی را جدی و ضروری توصیف نموده اند.

هواوی پیش از این یک بار در دعوای حقوقی به سرقت بخش هایی از ربات تست گوشی اپراتور T-Mobile به نام Tappy متهم شد که اکنون آمریکا در حال صدور پیگرد قانونی برای این پرونده است. همچنین، دولت آمریکا بیان می نماید که این شرکت به دلیل همکاری با کره شمالی، تحریم های مالی بین المللی و تحریم های آمریکا را نقض نموده است. ایالات متحده مدعی است که هواوی سعی داشته پس از افشای این ماجرا، معاملات و روابط نادرست بانکی خود با کره شمالی را مخفی کند.

برد اسمیت ماه گذشته در مصاحبه با بلومبرگ اعلام کرد که مایکروسافت از مقامات آمریکایی درخواست نموده تا علت منع همکاری شرکت های آمریکایی با هواوی را شرح دهند. این مدیر ارشد ردموندی ها در ادامه گفت که شرکتش پاسخ هایی از دولت دریافت نموده است که دلایل خاصی را ارائه ننموده اند. او فاش کرد که آن ها در پاسخ دولت به درخواست خود، این جمله را شنیده اند که اگر آنچه را که ما می دانیم، شما نیز می دانستید، با ما هم عقیده می شدید و مایکروسافت نیز در پاسخ گفت: بسیار خب، پس به ما نشان دهید که چه می دانید تا ما هم بتوانیم برای خودمان تصمیم بگیریم. این روشی است که در این کشور جواب می دهد.

اما سناتورهای نام برده در نامه خود خطاب به مایکروسافت این چنین گفته اند:

اما اسمیت در ادامه اعتراضات خود نسبت به منع تجارت با هواوی، با بیان عباراتی درباره دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا، او را چیزی بیش از یک هتل دار توصیف ننموده است و گفت که رئیس جمهور باید بداند که چرا اقدامات دولتش هواوی را در معرض خطر قرار می دهد. مدیر ارشد مایکروسافت گفت:

هواوی در اوایل امسال و پیش از تحریم های اعمال شده بر این شرکت، پیش بینی می کرد که بتواند در سال 2019 تعداد 300 میلیون گوشی هوشمند بفروشد. این شرکت قصد داشت پس از پشت سر گذاشتن اپل و ایستادن در صندلی دوم فروش دنیای، حتی از سامسونگ هم پیشی بگیرد و در مقام نخست بایستد. اما با توجه به این که جدیدترین محصولات عرضه شده این شرکت، خانواده میت 30، بدون دسترسی به سرویس های گوگل پلی و اپلیکیشن های گوگل عرضه می شوند، پیش بینی می گردد فروش دنیای این شرکت تحت تاثیر قرار بگیرد. حتی در چند روز گذشته اعلام شد که احتمالا اپل می تواند از فرصت پیش آمده استفاده کند و دوباره به صندلی دومین فراوری کننده بزرگ گوشی های هوشمند در دنیا بازگردد.

منبع: Phone Arena

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 13486

به "سناتورهای جمهوری خواه سعی دارند مایکروسافت را قانع نمایند که خطر هواوی جدی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتورهای جمهوری خواه سعی دارند مایکروسافت را قانع نمایند که خطر هواوی جدی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید