رشد 209 درصدی صدور گواهی مبدأ توسط اتاق بازرگانی تبریز در سال 99

به گزارش بلاگ پو، رییس اتاق بازرگانی تبریز از رشد 209 درصدی صدور گواهی مبدا توسط اتاق تبریز برای صادرات از آذربایجان شرقی طی سال گذشته نسبت به سال 98 خبر داد.

رشد 209 درصدی صدور گواهی مبدأ توسط اتاق بازرگانی تبریز در سال 99

رییس اتاق بازرگانی تبریز از رشد 209 درصدی صدور گواهی مبدا توسط اتاق تبریز برای صادرات از آذربایجان شرقی طی سال گذشته نسبت به سال 98 خبر داد.

به گزارش خبرنگاران آذربایجان شرقی ، جمعی از اعضای هیات رییسه، هیات نمایندگان و دبیرکل اتاق تبریز به منظور تبریک فرا رسیدن عید نوروز و سال جدید با حضور در دفتر کار محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی با وی دیدار کردند.

یونس ژائله در این دیدار، وجود همدلی و هماهنگی مابین مسئولان استان را نعمتی بزرگ برای استان دانسته و گفت: با توجه به شعار سال، سال جاری وظایف خطیری بر عهده داریم و در این شرایط نیازمند تدوین نقشه راه برای خود هستیم تا به درستی قدم برداریم.

رییس اتاق بازرگانی تبریز ادامه داد: واحدهای تولیدی استان آذربایجان شرقی در سال 99 با همت و تلاشی مضاعف نه تنها در راستای حفظ اشتغال قدم برداشتند بلکه زمینه افزایش اشتغالزایی در استان را فراهم کردند.

وی همچنین با اشاره به افزایش صادرات از استان در سال گذشته نیز گفت: تنها در روز آخر عید، شاهد صدور بالاترین تعداد گواهی مبدا تاریخ اتاق بودیم و از سوی دیگر میزان صدور گواهی مبدا برای صادرات از استان در سال 99 نسبت به سال 98، 209 درصد رشد داشته است.

درصد بالایی از موانع تولید در خود استان قابل حل است

ژائله با اشاره به لزوم برداشتن موانع سر راه تولید گفت: برای برداشتن موانع تولید استان باید از مجموعه خود استان آغاز به کار کنیم چرا که درصد بالایی از این موانع در خود استان قابل حل است.

وی با انتقاد از عملکرد بانک ها در تامین اقتصادی و ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: متاسفانه در این خصوص به درستی عمل نشده است که باید در سال جدید، فکری در این زمینه شود.

رییس اتاق بازرگانی تبریز همچنین بر لزوم اجرایی شدن تمامی مصوبات شورای گفتگوی استان تاکید کرد و گفت: برای برداشتن موانع، نمی توانیم با این مانع ها مدارا کنیم چرا که مسائل گاه زاییده ملاحظه کاری ها هستند.

بخش خصوصی نقش بسیار مهمی در تحقق شعار سال دارد

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: بخش خصوصی، تجار، بازرگانان و صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی، نقش بسیار مهم و خطیری در راستای تحقق شعار سال دارند.

محمدرضا پورمحمدی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال جدید شاهد اشتغال زایی بیشتر برای جوانان، کاهش نرخ بیکاری، افزایش تولید و به خصوص افزایش صادرات و سرمایه گذاری ها باشیم.

وی با بیان اینکه سال 99، سال بسیار سختی برای دولت و بخش خصوصی بود، گفت: تشدید تحریم های اقتصادی و شیوع کرونا ، آثار زیادی بر اقتصاد کشور داشتند اما به رغم تمام مسائل، شاخص های اقتصادی کشور و استان، مثبت است.

پورمحمدی از زحمات و تلاش های فعالان بخش خصوصی استان در سال گذشته قدردانی کرد و گفت: با وجود مسائل اقتصادی، صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی استان در سال گذشته هیچ نیروی کاری را تعدیل نکردند که این مردانگی آنها در تاریخ ثبت می شود.

وی همچنین با بیان اینکه تا آخرین روز مسئولیت به تعهدات خود در قبال مردم عمل می کنیم، گفت: ریل گذاری و تدوین نقشه راه توسعه و رفع موانع تولید از اولویت های مدیریت اجرایی استان در سال جاری است.

همچنین در این جلسه، ابوالفتح ابراهیمی، سید یوسف حسینی، قاسم قویدل و سونیا اندیش به عنوان اعضای هیات رییسه و هیات نمایندگان اتاق تبریز به بیان دغدغه و دیدگاه های خود پرداختند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 46356

به "رشد 209 درصدی صدور گواهی مبدأ توسط اتاق بازرگانی تبریز در سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 209 درصدی صدور گواهی مبدأ توسط اتاق بازرگانی تبریز در سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید