رشد 113درصدی اقامت گردشگران خارجی در گلستان

به گزارش بلاگ پو، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از اقامت 2986 نفر گردشگر خارجی و افزایش 113درصدی گردشگران خارجی در شش ماهه نخست سال 1397 در استان اطلاع داد.

رشد 113درصدی اقامت گردشگران خارجی در گلستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی استان امروز یکشنبه مورخ 8 مهرماه 97 گفت: از ابتدای فروردین تا 31 شهریور ماه 1397 تعداد 2986 نفر گردشگر خارجی از جاذبه های استان گلستان دیدن کردند و در این استان اقامت داشته اند.

او با بیان اینکه این گردشگران در هتلهای استان اقامت داشته اند گفت: حضور و اقامت گردشگران خارجی در شش ماه نخست سال 97 نسبت مشابه سال گذشته همین زمان ، 113درصد رشد داشته است که این نشان از امنیت که مهمترین رکن گردشگری است می دهد و این موضوع در کشور ما به صورت کامل برقرار است. کریمی خاطر نشان کرد: ورود گردشگران خارجی به لحاظ اهمیت صنعت گردشگری در رشد شاخص های کلان اقتصادی به ویژه در زمینه اشتغالزایی و توسعه فرهنگی و اجتماعی در ابعاد منطقه ای و ملی استان گلستان سهم به سزایی داشته است.

او اضافه کرد: در سال های اخیر اقامتگاه های بوم گردی هواداران بسیاری پیدا نموده است، زیرا تجربه زندگی در منطقه بومی می تواند جالب و هیجان انگیز باشد.

کریمی ادامه داد: در راستای افزایش ظرفیت اقامتی در استان تهمیدات لازم با صدور مجوزهای بوم گردی، مجتمع های رفاهی و خدماتی و ساماندهی خانه مسافر در سطح استان از سوی اداره کل اتخاذ شد، بطوریکه در حال حاضر 31 اقامتگاه بوم گردی و سنتی فعال در سطح استان فعالیت می نمایند و هم اکنون 35 اقامتگاه بوم گردی آماده افتتاح در سطح استان داریم که در زمان مناسب افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید و این امر با استقبال چشمگیر گردشگران داخلی و به خصوص گردشگران خارجی روبرو گردیده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان توضیح داد: در همین راستا با تقویت ظرفیت های گردشگری استان در شش ماه نخست سال 97، شاهد افزایش اقامت گردشگران خارجی و داخلی در سطح استان نیز بودیم چرا که وجود بیش از 2500 جاذبه طبیعی و تاریخی استان گلستان فضای خوبی برای جذب گردشگر را فراهم نموده است. کریمی در خاتمه با اشاره به برگزاری رویداد های فرهنگی در خصوص جذب گردشگر در استان گفت: برگزاری روید های فرهنگی و هنری از جمله جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام که بزرگترین رویداد فرهنگی کشور است و استفاده از تکنولوژی روز خصوصا فضاهای اجتماعی جهت معرفی استان و جذب گردشگر تاثیر بسیاری داشته است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1983

به "رشد 113درصدی اقامت گردشگران خارجی در گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 113درصدی اقامت گردشگران خارجی در گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید