رشدآفرینی، گامی مثبت برای برطرف مسائل شهری

به گزارش بلاگ پو، مرجان فرهمند - خراسان رضوی- خبرنگار: شهرداری مشهد با همکاری مرکز رشد ICT پارک علم و فناوری خراسان رضوی رویدادی علمی با موضوع رشدآفرینی برگزار می نماید.

رشدآفرینی، گامی مثبت برای برطرف مسائل شهری

در این رویداد قرار است ایده هایی برای حل چالش های شهری در محورهای آلودگی هوا، پسماند، پارک ها و فضای سبز شهری ارائه گردد. در سال های اخیر واژه استارت آپ زیاد شنیده شده است که معنای این کلمه را در ویکی پدیا این طور ترجمه نموده اند: شرکت نوپا؛ به یک شرکت یا کسب و کار گفته می گردد که به طور معمول به تازگی و در نتیجه کارآفرینی ایجاد می گردد، رشد سریعی دارد و به منظور ارائه راه حلی نوآورانه و دوام پذیر برای برطرف یک احتیاج در بازار شکل گرفته است. رویدادهای کارآفرینی و استارت آپی در سال های اخیر با اسامی مختلفی برگزار شده است. در پارک علم و فناوری خراسان این دست رویدادها از سال 91 برگزار شده است. به بهانه رویداد رشدآفرینی، خبرنگاران گفت وگویی با دبیران اجرایی آن انجام داده است.

  • آنالیز و برطرف چالش های شهری

رئیس مرکز نوآوری شهری مشهد با بیان این که این رویداد بستری مناسب برای حل مسائل و چالش های شهرداری است، اظهار می نماید: رویداد رشدآفرینی یک مدل تکامل یافته از رویداد کارآفرینی است که در چند سال گذشته با عناوینی مانند استارت آپ ویکند و یا رویدادهای استارت آپی شکل گرفته است. غلامرضا عباس زاده می افزاید: از جمله اهداف رویداد رشدآفرینی، تقویت مهارت های ایده پردازی و حل مسأله و آنالیز چالش های شهر مشهد و کوشش برای حل آنهاست.

عباس زاده با اشاره به محورهای این رویداد بیان می نماید: محورهای رویداد توسط تیم علمی رویداد متشکل از متخصصان مرکز نوآوری شهرداری، پارک علم و فناوری و اکوسیستم استارت آپی مشهد انتخاب شده که شامل این موارد است: آلودگی هوا، معضل برطرف پسماندها و پارک ها و فضای سبز شهری.

وی در ادامه بیان می نماید: این رویداد در قالب 3 مرحله همایش رشدآفرینی، توانمندسازی و رویداد خاتمهی از 17 مرداد تا اول شهریور سال جاری به مدت 16 روز در تالار شهر مشهد برگزار می گردد. مدیر مرکز نوآوری شهری عنوان می نماید: مخاطبان تا 13 مرداد فرصت ارسال ایده های خود را دارند و علاقه مندان برای شرکت در این رویداد می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی www.roshdafarini.ir مراجعه نمایند.

در این رویداد علمی کارگاه های آموزشی و سخنرانی در نظرگرفته شده است که در خاتمه از 3 برگزیده تقدیر به عمل خواهد آمد و هدیه نقدی 20 میلیون تومانی اهدا می گردد. وی خاطرنشان می نماید: مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد از صاحبان ایده های برتر و کارآفرین استقبال می نماید و طرح های حمایتی را در همین دوره فعلی مدیریت شهری اجرا خواهد نمود. عباس زاده این رویداد را بستری برای حل مسائل و چالش های شهرداری می داند و می گوید: امیدواریم که در این رویداد، ایده های کارآمد ارائه شده به حل مسائل شهر منجر گردد.

  • همکاری شهرداری مشهد در رویداد رشدآفرین

پارک علم و فناوری خراسان و شهرداری مشهد به دنبال توسعه کسب و کارهای نوپا و نوین استارت آپی هستند. مدیر مرکز رشد ICT پارک علم و فناوری خراسان رضوی می گوید: در این رویداد با مدل ارائه معکوس به دنبال طرح مسائل و بیان احتیاجهای سازمان ها و درخواست از کارآفرینان در بحث ایده پردازی و برطرف احتیاجها هستیم. علی جاهدی با اشاره به همکاری شهرداری مشهد می افزاید: شهرداری سعی دارد به عنوان نهاد صاحب مسأله در این رویداد، در کنار پارک علم و فناوری و شرکت سرمایه گذاری مسائل خود را در اختیار علاقه مندان به کارآفرینی قرار دهد تا به وسیله استارت آپ ها حل گردد.

وی بیان می نماید: تیم هایی که وارد این فضا می شوند در معرض آموزش قرار می گیرند و اساتید و منتورهای کسب و کار که بسیار در این زمینه باتجربه و از دانش ارزشمندی برخوردارند، در کنار تیم ها قرار می گیرند و سعی می نمایند افراد را با ایده هایی که ارائه نموده اند، توانمندتر نمایند. گفتنی است در اولین مرحله از این رویداد علمی، ابتدا ایده ها و طرح ها غربال می شوند و در قالب مسابقه ایده شو در همایش رشدآفرینی از تاریخ پنجشنبه 17 مرداد در تالار شهر مشهد به رقابت می پردازند. در بخش دیگر این همایش، چهره های برجسته اکوسیستم استارت آپی کشور با موضوع مهارت ایده پردازی و حل مسأله به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

دومین مرحله این رویداد، یک دوره منتورینگ در قالب 5 کارگاه تخصصی است که از 19 تا 28 مرداد برگزار خواهد شد. شرکت نمایندگان در این کارگاه، مفاهیم پایه حل مسأله و راه اندازی استارت آپ را فراخواهند گرفت. در نهایت، تیم های راه یافته به مرحله نهایی، در یک رقابت فشرده که در تاریخ 31 مرداد و اول شهریور برگزار می گردد، به خلق مدل کسب و کار خود می پردازند و در خاتمه روز دوم طرح خود را به هیأت داوران، نماینده شتاب دهنده های مشهد و فعالان اکوسیستم استارت آپ ارائه می دهند و 3 تیم برتر در مجموع جوایزی به مبلغ 20 میلیون تومان دریافت خواهند کرد. رویداد رشدآفرینی عصر روز شنبه اول شهریورماه، در مراسم اختتامیه ای با حضور فعالان اکوسیستم استارت آپی مشهد با معرفی و اهدای جوایز نفیس به 3 تیم برتر به کار خود خاتمه خواهد داد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9601

به "رشدآفرینی، گامی مثبت برای برطرف مسائل شهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشدآفرینی، گامی مثبت برای برطرف مسائل شهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید