رانا شش سرعته پانوراما ؛ جزئیات فنی و زمان فراوری انبوه

به گزارش بلاگ پو، در رانا شش سرعته پانوراما که به زودی به فراوری انبوه خواهد رسید گیربکس شش ساعته با موتور +TU5 منطبق شده است.

رانا شش سرعته پانوراما ؛ جزئیات فنی و زمان فراوری انبوه

خبرنگاران - به گزارش ایکوپرس، حمیدرضا حاجی اسماعیلی با اشاره به مشخصات فنی و مزایای رانا پلاس با برخورداری از گیربکس شش سرعته دستی، اعلام کرد: مهم ترین مزیت این خودرو، افزایش شتاب، کاهش مصرف سوخت در سرعت های بالا و راحتی راننده در هنگام رانندگی است. کاهش استهلاک و صدای موتور به همراه ارتقای کیفیت تعویض دنده از دیگر مزایای این خودرو به شمار می رود.

وی با تاکید بر این که رانا شش سرعته پانوراما نیز مانند 207 پانوراما، از تمامی استانداردهای لازم پیش از فراوری انبوه عبور نموده، از اعمال بعضی تغییرات به موازات اضافه نموده شدن سقف شیشه ای و گیربکس شش سرعته اطلاع داد و اعلام کرد: با آغاز تحریم ها و قطع همکاری شرکای خارجی، اراده ای در مجموعه به منظور ورود به حوزه طراحی گیربکس شکل گرفت و موجب شد تا جعبه دنده شش سرعته به مرحله فراوری انبوه برسد.

وی با بیان این که طراحی گیربکس شش سرعته، تجهیزات و توان فراوری در شرکت نیرو محرکه را نیز تحت تاثیر قرار داد، توضیح داد: این دستاورد موجب شد تا هم شرکت نیرو محرکه با توجه به تمهیدات علمی و عملی که دیده بود، از منظر طراحی و فراوری پیشرفت کند و هم سازندگان زیر مجموعه آنها به ارتقای قابل توجهی دست یابند.

انطباق گیربکس شش سرعته رانا با موتور +TU5

مدیر پروژه انطباق گیربکس شش سرعته اعلام کرد: فراوری این گیربکس چه در اجزای داخلی و چه در اجزای خارجی و انطباق آن با موتور +TU5، کاملا بر مبنای دانش بومی و داخلی انجام شده است.

وی با اشاره به برنامه های آینده گروه صنعتی ایران خودرو برای ارتقای گیربکس شش دنده داخلی سازی شده، اظهار کرد: در حال حاضر اقدامات لازم در زمینه نصب این گیربکس روی دنا با موتور توربوشارژ به صورت موازی در حال اجرا است و در کوشش هستیم تا در انتهای سال جاری این محصول را نیز به فراوری انبوه برسانیم.

دیگر محصولات ایران خودرو که به گیربکس شش سرعته مجهز می شوند

به گفته حاجی اسماعیلی، طبق برنامه ریزی های انجام شده، در آینده نزدیک دو خودروی 206 و 207 و سپس سایر محصولات مطابق نقشه راه قوای محرکه شرکت ایران خودرو به گیربکس شش سرعته داخلی مجهز خواهند شد.

وی با بیان این که گیربکس شش دنده پایه ای برای طراحی و فراوری نوعی از گیربکس اتوماتیک و نیمه اتوماتیک AMT است، یادآور شد: بر اساس نقشه راه ایران خودرو، علاوه بر اینکه این گیربکس بر روی خودروی رانا و دنا قرار می گیرد، نسخه AMT آن نیز بر روی رانای جدید قرار خواهد گرفت. این پروژه نیز در حال اجرا بوده و اواسط سال آینده به مرحله فراوری انبوه می رسد.

حاجی اسماعیلی اضافه نمود: طراحی و فراوری جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه DCT نیز جزء برنامه های آینده ایران خودرو است.

مدیر پروژه انطباق گیربکس شش سرعته اضافه نمود: وقتی سه محصول پایه یعنی رانای شش دنده، رانایAMT و دنای شش دنده با موتورTC فراوری گردد، این گیربکس بر روی بقیه محصولات از جمله سمند نیز قرار می گیرد.

به گزارش ایکوپرس، وی با بیان این که در آینده شاهد فراوری دو موتور EF7+NA وEF7+TC خواهیم بود، اعلام نمود: هر دوی این موتورها به همراه گیربکس شش دنده داخلی سازی شده بر روی محصولاتی نظیر دنا، سورن و سمند قرار خواهد گرفت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: بیت ران
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 43976

به "رانا شش سرعته پانوراما ؛ جزئیات فنی و زمان فراوری انبوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رانا شش سرعته پانوراما ؛ جزئیات فنی و زمان فراوری انبوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید