رئیس ستاد انتخابات کشور: اعتبارنامه تمامی منتخبین مجلس یازدهم امروز ارسال شد

به گزارش بلاگ پو، رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه صحت انتخابات در تمامی 208 حوزه انتخابیه کشور از سوی شورای نگهبان تایید شده است، بیان کرد: اعتبارنامه تمامی 279 نفر منتخبین مجلس یازدهم امروز از سوی وزارت کشور به مجلس و شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی ارسال شد و به این ترتیب، وزارت کشور عملا در این مرحله، انتخابات را تمام کرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور: اعتبارنامه تمامی منتخبین مجلس یازدهم امروز ارسال شد

به گزارش خبرنگاران، جمال عرف، معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور امروز سه شنبه در حاشیه نشست مشترک ستاد انتخابات کشور با استانداران و ستاد انتخابات استان ها که به ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور برگزار گردید، به خبرنگاران گفت: نشست امروز که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار گردید، در هر دوره پس از انتخابات به منظور ارزیابی و قدردانی از تلاشهای ستادهای انتخابات سراسر کشور برگزار می گردد.وی اضافه نمود: شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و موضوع اعلام تایید صحت انتخابات در حوزه های انتخابیه توسط شورای نگهبان، دو علت اصلی تاخیر در برگزاری این نشست بود.

رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه سال جاری برای اولین بار انتخابات و نتایج آن در تمامی حوزه های 208 گانه توسط شورای نگهبان تایید شد، توضیح داد: در این مرحله 279 نفر از نامزدها انتخاب شدند که متاسفانه دو تن از آنان شامل آقای محمدعلی رمضانی دستک از حوزه آستانه اشرفیه و خانم فاطمه رهبر از حوزه تهران به دلیل ابتلا به بیماری درگذشتند.عرف گفت: در 98 حوزه انتخابیه در این انتخابات هیچ اعتراضی وجود نداشت اما در سایر حوزه ها اعتراض هایی وجود داشت که به آن رسیدگی شد و در 9 حوزه نیز بازشماری صندوقهای رای صورت گرفت ولی در نهایت پس از همه آنالیز ها، در نتایج انتخابات تاثیری نداشت.

معاون سیاسی وزیر کشور اعلام کرد: در مجموع، از 208 حوزه انتخابیه مجلس یازدهم 197 حوزه در همان مرحله نخست برگزاری انتخابات معین تکلیف شده اند و فقط انتخاب نمایندگان در 11 حوزه به مرحله دوم کشیده شده است که برای این 11 نفر نیز در21 شهریورماه مرحله دوم انتخابات برگزار خواهد شد. وی گفت: از مجموع منتخبین این دوره مجلس 177نفر برای اولین بار انتخاب شده اند، 56 نمایندگان فعلی هستند و 102 نفر از نمایندگان ادوار مجلس هستند که نمایندگان مجلس کنونی را نیز در بر می گیرد.

رییس ستاد انتخابات کشور اضافه نمود: امروز ما اعتبارنامه تمامی 279 نفر نماینده منتخب را به مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان ارسال کردیم و عملا وزارت کشور انتخابات را در این مرحله تمام کرد. پس از آن، اعتبارنامه ها در مجلس مورد آنالیز قرار می گیرد و در صورت تایید، منتخبین به نمایندگان رسمی مردم در مجلس یازدهم تبدیل می شوند.

عرف اعلام کرد: به منظور پرهیز از ایجاد هزینه های سنگین، انتخاب نمایندگان در دو حوزه انتخابیه تهران و آستانه اشرفیه که منتخبین آنها به رحمت خدا رفته اند، همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور یادآور شد: به این ترتیب، در سال 1400 علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز به صورت همزمان خواهیم داشت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25234

به "رئیس ستاد انتخابات کشور: اعتبارنامه تمامی منتخبین مجلس یازدهم امروز ارسال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس ستاد انتخابات کشور: اعتبارنامه تمامی منتخبین مجلس یازدهم امروز ارسال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید