دستگاه تنفس مصنوعی ساخت جنرال موتورز با قیمتی اندکی راهی بازار می شود

به گزارش بلاگ پو، گسترش سریع ویروس کرونا باعث استفاده از تجهیزات پزشکی زیادی در آمریکا شده و نیاز به دستگاه های تنفس مصنوعی را افزایش داده، مسئله ای که خودروسازانی مثل فورد و جنرال موتورز قول داده اند آن را حل کنند. یک روز پس از اینکه رئیس جمهور ترامپ از تعداد زیاد دستگاه های تنفس مصنوعی مورد نیاز در نیویورک ابراز نگرانی کرد، حالا در توئیتر خودش از این دو خودروساز خواسته هرچه زودتر تولید این تجهیزات پزشکی را آغاز کنند. ترامپ در این پست نوشته بود:

دستگاه تنفس مصنوعی ساخت جنرال موتورز با قیمتی اندکی راهی بازار می شود

جنرال موتورز باید فورا کارخانه مسخره لرداستون در اوهایو یا کارخانه دیگری را بازگشایی کرده و همین حالا تولید دستگاه های تنفس مصنوعی را شروع کند. فورد هرچه زودتر تولید دستگاه های تنفس مصنوعی را شروع کن!

ترامپ در یک توئیت جداگانه گفته جنرال موتورز قول داده هرچه زودتر 40 هزار دستگاه تنفس مصنوعی تولید کند اما سپس حرف خودش را پس گرفته و گفته فقط 6000 دستگاه تولید خواهد کرد و برای این کار مبلغ زیادی می خواهد.

در 20 مارس، جنرال موتورز طی یک بیانیه اعلام کرد در حال همکاری با شرکت ونتک است تا تولید دستگاه های تنفس مصنوعی را افزایش دهد. چند روز بعد، فورد اعلام کرد با همکاری تری ام، جنرال الکتریک و اتحادیه کارگران خودرو تجهیزات محافظتی شخصی و دستگاه های تنفس مصنوعی تولید خواهد کرد. کارخانه لرداستون در اوهایو که ترامپ به آن اشاره کرده سال گذشته پس از توقف تولید شورلت کروز به لرداستون موتورز فروخته شد.

هزینه های بالای تغییر کاربری

چندی پیش اعلام شد کاخ سفید، پس از اینکه متوجه شده تولید دستگاه های تنفس مصنوعی و تغییر کاربری کارخانه هزینه 1 میلیارد دلاری دارد تصمیم گرفت از این کار صرف نظر کند. کارخانه تولید قطعات در کوکومو ایندیانا قابلیت تولید 80 هزار دستگاه تنفس مصنوعی را دارد. جنرال موتورز پیش از این کارکنانی برای مونتاژ این دستگاه ها در کارخانه کوکومو استخدام کرده و شرکت تجهیزات پزشکی ونتک هم یک تامین کننده برای 700 قطعه ای که به منظور ساخت دستگاه های تنفس مصنوعی نیاز است را پیدا کرده است.

وقتی اندرو کوئومو فرماندار نیویورک اعلام کرد این ایالت به 30 هزار دستگاه تنفس مصنوعی نیاز دارد، ترامپ گفت احساس می کند این تعداد خیلی بیشتر از آن چیزی است که این ایالت در واقع نیاز دارد. او در این باره هم گفته بود:

وقتی به بیمارستان های مهم سر بزنید می بینید فقط دو دستگاه تنفس مصنوعی در آن ها وجود دارد. و حالا ناگهان 30 هزار دستگاه سفارش می دهند؟

طی گسترش ویروس کرونا، کمبود دستگاه تنفس مصنوعی یکی از مسائل اصلی دولت آمریکا بوده است. این دستگاه ها به کسانی که مبتلا به ویروس کرونا شده اند کمک می کنند بهتر تنفس کنند، چون این بیماری باعث تنگی نفس شدید می شود. در بسکمک از موارد، همین دستگاه ها جان افراد مبتلا را نجات می دهند.

اما درنهایت جنرال موتورز روز گذشته پیروز به ارائه محصول نهایی از این دستگاه های تنفسی شده ٰاست که در حدود 15 هزار دلار قیمت دارند. این درحالیست که قیمت دستگاه های تنفسی رایج بیمارستانی در آمریکا به شکل چشمگیری افزایش یافته و به مرز 50 هزار دلار رسیده است. از این رو محصول جنرال موتورز در حوزه تجهیزات بیمارستانی می تواند در نقش یک انتخاب کار آمد و بصرفه ظاهر شود.

منبع: carscoops

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24184

به "دستگاه تنفس مصنوعی ساخت جنرال موتورز با قیمتی اندکی راهی بازار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه تنفس مصنوعی ساخت جنرال موتورز با قیمتی اندکی راهی بازار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید