خوش شانس ترین انسان های تاریخ!

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران: گاهی اوقات شاهد حوادث و رویداد هایی هستیم که به سختی می توان باور کرد که اتفاقی باشند و به نظر می رسد که کسی طوری آن ها را طراحی و برنامه ریزی نموده است که طبق برنامه و شیوه خاصی اتفاق بیافتند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با افرادی آشنا کنیم که به طرز شگفت انگیزی خوش شانسی را تجربه نموده اند و می توان به نوعی آن ها را خوش شانس ترین افراد تاریخ نامید!

خوش شانس ترین انسان های تاریخ!

لنا پالسون (Lena Påhlsson)

لنا پالسون حلقه ازدواجش را در حالی یافت که 16 سال پیش در حال کاشت سبزیجات آن را در باغچه منزلش گم نموده بود. لنا حلقه اش را زمانی یافت که هویجی در درون حلقه رشد نموده بود و باعث شده بود تا حلقه دور این هویج گیر بیافتد و زمانی که او هویج را از زمین خارج کرد با شگفتی دید که حلقه گم شده خودش را یافته است.

استیو فلیگ (Steve Flaig)

استیو بدون مادرش بزرگ شده بود و سال ها بود که در جست وجوی مادرش بود. بعد ها معلوم شد که او نام خانوادگی مادرش را به اشتباه جست وجو می نموده است. یک اتفاق و تصادف ساده باعث شد تا او مادرش را پیدا کند. استیو در یک فروشگاه زنجیره ای مشغول به کار شد و یک روز داستان خود را به صورت اتفاقی برای رئیس خود تعرف کرد. در نهایت معلوم شد که مادر استیو هم داستانی مشابه را برای رئیس تعریف نموده است و در شعبه دیگری از این فروشگاه مشغول به کار است. این اتفاق باعث شد تا این مادر و فرزند پس از بیش از بیست سال همدیگر را پیدا نمایند.

ویرجینیا فایک (Virginia Fike)

کارشناسان برآورد نموده اند که شانس شما برای برنده شدن در لاتاری یک در 175میلیون است. پس برنده شدن واقعا خوش شانسی می خواهد. اما ویرجینیا نه یک بار بلکه دو بار در قرعه کشی برنده شده است! در آوریل 2012، ویرجینیا فایک، اهل بری ویل واقع در ایالت ویرجینیا، دو بلیت بخت آزمایی به ارزش هر کدام یک میلیون دلار از فروشگاهی خرید. او شماره های قرعه کشی را بر اساس سالگرد ازدواج والدینش و سن آن ها در آن موقع انتخاب کرد. در نتیجه هنگامی که وی در بیمارستان در کنار مادر بیمار خود نشسته بود، از تلویزیون شنید که دو بلیت وی برنده شده اند.

تسوتومو یاماگوچی (Tsutomu Yamaguchi)

تسوتومو یاماگوچی، تنها شخصی بود که توانست از دو حمله اتمی به ژاپن زنده بماند. او در حین سفر کاری به هیروشیما بود که حمله اتمی تنها با فاصله 3 کیلومتر دور تر از او رخ داد. تسوتومو به شدت دچار سوختگی شد، اما در نهایت زنده ماند. 3 روز بعد، او به محل کارش در ناکازاکی برگشت، جایی که دومین انفجار اتمی رخ داد!

هریسون ادجبا (Harrison Odjegba Okene)

هریسون ادجبا به عنوان آشپز در یک کشتی کار می کرد. او در حال حمام کردن بود که کشتی آغاز به غرق شدن کرد. هنگامی که کشتی در حال فرو رفتن در دریا بود او توانست از دریچه هوای حمام خود را به موتورخانه کشتی، جایی که یک مخزن اکسیژن قرار داشت برساند. امدادگران سه روز بعد توانستند او را زنده بیابند. او تنها بازمانده از 12 خدمه کشتی بود.

خوان گینتر (Joan Ginther)

خوان گینتر از اهالی تگزاس، پیروز شد در طول یک دهه 4 بار برنده قرعه کشی لاتاری گردد! این واقعیت که او یک استاد ریاضی با مدرک دکترای آمار از دانشگاه استنفورد بود منجر به حدس ها در این مورد شد که وی فرمولی پنهانی برای پیروزیت دارد، اما اگر این موضوع حقیقت داشت منطقی بود که او بردهایش را پنهان سازد.

جولیان کویپک (Juliane Koepcke)

جولیان کویپک از یک حادثه سقوط هوایپما درست بالای رودخانه آمازون در سال 1971 جان سالم به در برد. جولیان 17ساله توانست تا با آنکه صدمات و زخم خوردگی های بسیاری داشت، زنده بماند. بعد از حادثه سقوط، او باید جان خود را از جانوران وحشی موجود در جنگل برای چند روز حفظ می کرد تا زمانی که توسط مردمان محلی پیدا گردد. جولیان تنها بازمانده حادثه سقوط هواپیما بود.

مارتین دی جونگ (Maarten de Jonge)

مارتین که از دوچرخه سواران حرفه ای آلمانی بود، بلیت هواپیما را برای پرواز با ایرلاین های مالزی رزرو نموده بود، اما در آخرین لحظات قبل از پرواز بلیت را کنسل کرد. همان هواپیما بعد از پرواز جایی در اقیانوس هند از رادار ها ناپدید و سقوط کرد!

رشما بیگام (Reshma Begum)

رشما به عنوان خیاط در یک کارخانه فراوری لباس کار می کرد. او آنقدر خوش شانس بود که بعد از انفجار و خراب شدن کارخانه در جایی گیر افتاد که به آب و غذا دسترسی داشت و تا زمان نجاتش توانست در زیر آوارها، 17 روز را زنده بماند.

فرین سلاک (Frane Selak)

خب به خوش شانس ترین فرد این لیست یعنی آقای فرین سلاک رسیدیم. آقای سلاک استاد موسیقی در کشور کرواسی است. در سال 1962 میلادی، او سوار بر یک قطار از شهر سارایوو به سمت دوبروونیک در حال حرکت بود که به دلایلی که هرگز تعیین نشد، قطار از ریل خارج شده به درون دریاچه ای یخ زده چپ می گردد. در این حادثه 17 نفر جان خود را از دست دادند، ولی سلاک زنده ماند. یک سال بعد، در سفری هوایی، درِ هواپیمایی که او در آن قرار داشت از جا کنده می گردد و تمامی 20 سرنشین آن به هوا پرتاب می شوند. در این حادثه 19 نفر از آن ها بر اثر سقوط به زمین جان خود را از دست می دهند و تنها آقای سلاک به طرز معجزه آسایی بر روی پته ای از کاه و یونچه فرود می آید و زنده می ماند.

در سال 1966 میلادی، او سوار بر اتوبوس بود که اتوبوس به داخل رودخانه ای می افتد. در این حادثه 4 نفر جان خود را از دست می دهند، ولی آقای سلاک باردیگر صحیح و سالم از این حادثه جان سالم به در می برد! او هم چنین از چندین حادثه تصادف با ماشین نیز جان سالم به در برده است؛ و در آخر، در سال 2003 میلادی در کرواسی، بلیط بخت آزمایی آقای سلاک برنده قرعه کشی می گردد و او صاحب 1 میلیون دلار می گردد. این بار دیگر نیازی نبود که او از سانحه ای جان سالم به در برد. او در سن 74 سالگی ادعا کرد که این اولین بلیت بخت آزمایی خریداری شده توسط او در 40 سال اخیر است.

منبع: BrightSide

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: برترین ها
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10355

به "خوش شانس ترین انسان های تاریخ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوش شانس ترین انسان های تاریخ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید