حسینی شوالیه شد ، نشان فرانسوی ها بر سینه بازیگر برجسته سینمای ایران

به گزارش بلاگ پو، کمتر از سه هفته پس از بر زبان آوردن وطن پرستانه ترین سخنان در جشنواره فیلم فجر، سیدشهاب الدین حسینی به سفارت فرانسه در تهران رفت و در یک شب زیبا نشان شوالیه بر سینه اش نشست.

حسینی شوالیه شد ، نشان فرانسوی ها بر سینه بازیگر برجسته سینمای ایران

به گزارش خبرنگاران، برنده جوایز بهترین بازیگر مرد از جشنواره های کن و برلین تازه ترین چهره هنری ایران است که به خاطر خلاقیت و مشارکت در پیشرفت و گسترش هنر و ادبیات در دنیا از وزارت فرهنگ فرانسه نشان شوالیه می گیرد. حسینی شامگاه پنجشنبه در مراسمی در سفارت فرانسه در تهران این نشان را از فیلیپ تیه بو، سفیر دریافت کرد.

پیش تر چهره هایی چون محمدرضا شجریان، زنده یاد محمود حسابی، زنده یاد عباس کیارستمی، داریوش شایگان، لیلا حاتمی، یدالله رویایی، شهرام ناظری، محسن مخملباف، پری صابری، اصغر فرهادی، محمدعلی سپانلو و... نشان شوالیه را از فرانسوی ها دریافت نموده بودند و حسینی هم به جمع آنها پیوست. هر چند حسین علیزاده، نوازنده و آهنگساز برجسته موسیقی ایرانی از دریافت این نشان سر باز زده و آن را به کمال احترام نپذیرفته بود.

حسینی پس از دریافت نشان شوالیه خود از خدا برای این شب زیبا تشکر کرد و اضافه کرد: نام کشور فرانسه همواره با هنر، ادبیات و فرهنگ عجین بوده است. بسیار خوشحالم که دو خواهرزاده نیمه فرانسوی دارم و با مردم فرانسه خویشاوندم. دو متن از اریک امانوئل اشمیت، نویسنده بزرگ فرانسوی کار نموده ام و از وزارت فرهنگ فرانسه که بنده را شایسته این مدال دانستند، تشکر می کنم. آرزو دارم بتوانم با عشقی که در هنر نهفته است، مردم دنیا را به هم نزدیک تر کنم و امیدوارم با عنوان شوالیه بتوانم وظایف هنری و انسانی خودم را بهتر انجام دهم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20731

به "حسینی شوالیه شد ، نشان فرانسوی ها بر سینه بازیگر برجسته سینمای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسینی شوالیه شد ، نشان فرانسوی ها بر سینه بازیگر برجسته سینمای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید