حریری خواهان حفظ ماهیت مسالمت آمیز تظاهرات ها شد

به گزارش بلاگ پو، سعد حریریدر پی کشته شدن یک تظاهرنماینده عضو حزب ولید جنبلاط در جنوب بیروت نخست وزیر مستعفی لبنان از تمام شهروندان کشورش خواست خیزش مسالمت آمیز خود را حفظ نمایند.

حریری خواهان حفظ ماهیت مسالمت آمیز تظاهرات ها شد

به نقل از اسکای نیوز، سعد حریری، نخست وزیر مستعفی لبنان که در حال حاضر ریاست دولت موقت کشورش را هم برعهده دارد در پی کشته شدن یک تظاهرنماینده در منطقه خلده در جنوب بیروت به دست یکی از عناصر نیروهای ارتش لبنان از تظاهرنمایندگان خواست همچنان ماهیت مسالمت آمیز بودن تظاهرات هایشان را حفظ نمایند.

حریری تاکید نمود با فرمانده ارتش و فرمانده امنیت داخلی برای اتخاذ گام های ضروری جهت حمایت از شهروندان تماس برقرار نموده است.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر اطلاع رسانی سعد حریری، وی با ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیال پیشرو تماس گرفته و مرگ علاء ابو الفخر عضو شورای شهر در الشوفیات را که در جریان تظاهرات های مردمی در منطقه خلده کشته شده، تسلیت گفته است.

براساس این بیانیه، حریری از موضع ملی و مسؤولانه جنبلاط و دعوتش به آرامش و اجتناب از کشیده شدن به سوی آشوب و در نظر دریافت اعتبار و صندلی کشور تقدیر کرد.

این در حالی است که نیروهای ارتش لبنان و نیروهای گارد ریاست جمهوری حضور خود را در اطراف کاخ ریاست جمهوری (بعبدا) بعد از فراخوان ها برای تجمع در راستاهای منتهی به کاخ ریاست جمهوری تقویت نموده اند.

راستا اصلی از بیروت تا کاخ بعبدا شاهد حضور گسترده نیروهای ارتش است. همزمان اینکه تعدادی از تظاهرنمایندگان در نزدیکی راستا کاخ تحصن کردند نیروهای ارتش نیز با تعداد بالا آنها را محاصره کردند تا نتوانند به سمت راستا کاخ بروند و آنجا تحصن نمایند البته هیچ گونه درگیری و تنش بین آنها گزارش نشده است.

این تحولات در پی سخنرانی میشل عون، رئیس جمهوری لبنان بود که نسبت به فاجعه در صورت تدوام اعتراضات به شکل کنونی اش هشدار داد. عون از پیشرفت ها در طرح حل بحران کشورش اطلاع داد و گفت رایزنی های پارلمانی برای مکلف کردن نخست وزیر جدید احتمالا از پنج شنبه یا آدینه آغاز گردد اما حریری برای دریافت پست نخست وزیری مردد است.،ایسنا

بیشتر بخوانید،هواداران حریری باز هم خیابان ها را بستند

10:59 ::

1398،8،9

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 15984

به "حریری خواهان حفظ ماهیت مسالمت آمیز تظاهرات ها شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حریری خواهان حفظ ماهیت مسالمت آمیز تظاهرات ها شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید