تکاپوی 5 کشور برای تصاحب بازار ماشین آلات صنعت پلاستیک ایران

به گزارش بلاگ پو، در حال حاضر بیشتر واردات ماشین آلات صنعت پلاستیک از کشور چین صورت می گیرد و شرکت هایی از 4 کشور تایوان، آلمان، اتریش و ایتالیا با این کشور در سهم بری بیشتر از بازار ماشین الات صنعت پلاستیک ایران رقابت می نمایند.

تکاپوی 5 کشور برای تصاحب بازار ماشین آلات صنعت پلاستیک ایران

به گزارش خبرنگار مالی خبرنگاران، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در کنفرانس تجارت و سرمایه گذاری ایران و اروپا که ابتدای مردادماه 94 در وین برگزار گردید گف: بازار ایران همان بازار یک دهه پیش نیست و به علت پیشرفت در توانایی های فنی ، ما دیگر علاقه مند به واردات یک طرفه کالا و ماشین آلات از اروپا نیستیم.

اما گویا این گفته وزیر صنعت با اهداف بعضی شرکت های اروپایی جور نیست. در حال حاضر شرکت های بسیاری در داخل کشور به واردات قطعات ماشین آلات صنعتی اقدام نموده و به عنوان ماشین ساز در عمل مونتاژکاری بیش نیستند. شرکت های متعددی نیز وجود دارند که با وجود مونتاژ بعضی قطعات، کوشش روزافزون و البته موفقیت های رو به توسعه بسیاری در فراوری ماشین آلات صنعتی در داخل کشور داشته اند.

هم اکنون در فراوری و عرضه ماشین آلات صنعتی در صنعت پلاستیک، سه دسته از شرکت ها فعال هستند. دسته اول فراورینمایندگان داخلی ماشین های صنعتی هستند که با برخورداری از مهندسان متخصص در زمینه های مکانیک، برق و طراحی صنعتی، اقدام به توسعه روزافزون ساخت داخل می نمایند.

دسته دوم شرکت های مونتاژکار هستند که اگرچه تأثیر گروه اول را در رشد مالی کشور ندارند، اما بخشی از احتیاج داخل به ماشین آلات صنعت ژلاستیک به خصوص ماشین الات تزریق پلاستیک را تأمین می نمایند.

اما گروه سوم که فعالیت آنها روز به روز در حال افزایش است و بعضا از دو گروه دیگر نیز فعال ترند، شرکت هایی هستند که نه تنها فراوری و اشتغال زایی ندارند، بلکه به ایجاد کارخانه ای برای مونتاژ قطعات نیز نپرداخته اند و صرفا کار تجارت را در تأمین ماشین آلات صنعت پلاستیک برگزیده اند.

این گروه از شرکت های بازرگانی به واردات کامل ماشین آلات صنعتی می پردازند. وارداتی که گستردگی و افسارگسیختگی آن، هم موجب شده فراورینمایندگان ماشین آلات در ایران با ظرفیت کامل به فعالیت مشغول نباشند و هم تبعاتی از واردات ماشین آلات بی کیفیت برای صنعت به دنبال دارند.

در حال حاضر بیشتر واردات ماشین آلات صنعت پلاستیک از کشور چین صورت می گیرد و شرکت هایی از 4 کشور تایوان، آلمان، اتریش و ایتالیا با این کشور در سهم بری بیشتر از بازار ماشین آلات صنعت پلاستیک ایران رقابت می نمایند. رقابتی که پس از اعلام توافق ایران و 1+5 پررنگ تر از گذشته در حال پیگیری است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: تسنیم
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18173

به "تکاپوی 5 کشور برای تصاحب بازار ماشین آلات صنعت پلاستیک ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکاپوی 5 کشور برای تصاحب بازار ماشین آلات صنعت پلاستیک ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید