توصیه های زیست محیطی در روزهای کرونایی

به گزارش بلاگ پو، خیرین و نیکوکاران می توانند در تامین تجهیزات و دستگاه های اتوکلاو برای بیمارستان ها و مراکز درمانی یاری نمایند. حواسمان به پاک بان ها این نیروهای خدمات شهری که زحمت جمع آوری پسماندهای بیمارستانی را می کشند، باشد.

توصیه های زیست محیطی در روزهای کرونایی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، در پی شیوع کرونا ویروس جدید کرونا و افزایش استفاده از ماسک، مواد ضدعفونی نماینده و دستکش، کارشناسان ضمن تاکید بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی، بر ضرورت دفع صحیح پسماندها از سوی مردم و مسئولان تاکید می نمایند.

حسام الدین نراقی - کارشناس مدیریت عملیات امداد و نجات- در این باره اظهار می نماید: محیط زیست را چه با وجود کرونا ویروس یا کووید - 19 چه بی کروناویروس نابود نکنیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون با چالشی رو به رو هستیم که مردم از ترس اینکه دستکش و ماسک های خود را وارد منزل یا محل کار خود ننمایند آن را در سطح شهر رها می نمایند، می گوید: مردم حتی اگر بیمار یا سرماخورده نیستند، دستکش ها و ماسک های خود را داخل یک سطل زباله در دار و کیسه دار در منزل یا محل کار خود دفع نمایند تا این سطل، پسماند را حفاظت و از انتشار ویروس جلوگیری کند.

نراقی با بیان اینکه مردم از انتشار آلودگی توسط دستکش ها و ماسک های خود نترسند، تاکید می نماید: اگر در ورودی ساختمان های مسکونی یا محل کار سطل های دربسته کیسه دار قرار گیرد که درب آن با پدال باز می گردد، مردم می توانند با قرار دادن ماسک و دستکش های یکبار مصرف خود در آن از انتشار ویروس جلوگیری نمایند چون زمانی که در سطل زباله بسته باشد، ویروس منتقل نمی گردد. مردم باید بدانند رها کردن دستکش ها و ماسک های خود در خیابان ها می تواند منجر به انتشار و انتقال ویروس گردد.

  • دستکش و ماسک خود را در خیابان نیندازید

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی، سازمان شهرداری ها و دهیاری ها و سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره نحوه برخورد با پسماندهای ویروسی دستورالعمل هایی تعریف و ارائه نموده اند، می گوید: مجریان مدیریت این نوع پسماندها که می تواند شهرداری ها، دهیاری ها، پیمانکاران شهرداری و مراکز درمانی باشند باید در این شرایط که با فراوری حجم بالای پسماندهای آلوده بیمارستانی روبرو هستیم، این دستورالعمل ها را رعایت نمایند و با جمع آوری و ایمن سازی پسماندهای بیمارستانی به صورت یکپارچه در این شرایط اضطراری مسائل جاری را کاهش دهند.

این کارشناس مدیریت عملیات امداد و نجات ادامه می دهد: پسماندهای ویروسی باید از مبدا یعنی در بیمارستان ها و مراکز درمانی مدیریت و در دستگاه های ضدعفونی نماینده مانند اتوکلاو ضدعفونی شوند اما بیشتر بیمارستان های کشور از دستگاه های ضدعفونی نماینده برخوردار نیستند.

وی درباره اقداماتی که مردم از جمله سازمان های غیردولتی و فعالان اجتماعی می توانند انجام دهند، اظهار می نماید: همه ما می توانیم هشدارها و نکات بهداشتی را به دیگران اطلاع بدهیم و نسبت به این مساله بی تفاوت نباشیم همچنین خیرین و نیکوکاران می توانند در تامین تجهیزات و دستگاه های اتوکلاو برای بیمارستان ها و مراکز درمانی یاری نمایند.

نراقی ادامه می دهد: بخش صنعت کشور بسیار قوی است و اگر به مهندسان و صنعت اعتماد گردد و خیرین به لحاظ اقتصادی حمایت نمایند شاید بتوانند دستگاه های اتوکلاو و ... را فراوری نمایند و در اختیار بیمارستان ها و مراکز درمانی قرار دهند.

این کارشناس مدیریت عملیات امداد و نجات می افزاید: باید برای افرادی که با پسماندهای ویروسی و بیمارستانی روبرو هستند چه کارکنان بیمارستان ها، چه کارکنان خدمات شهری و حتی گروهی از اجتماع که به دلایل متعدد به وسیله جمع آوری، تفکیک و فروش زباله امرار معاش می نمایند، دستورالعمل ها و اقدامات احتیاطی - آموزشی در نظر گرفته گردد.

نراقی تاکید می نماید: در این ایام حواسمان به پاک بان ها باشد چرا که این نیروهای خدمات شهری هستند که زحمت جمع آوری پسماندهای بیمارستانی را می کشند. بنابر این لازم است به خوبی تغذیه شوند تا سیستم ایمنی بدن شان افزایش پیدا کند.

میترا البرزی منش، فعال محیط زیست نیز گفت: دستمال کاغذی یا دستکش هایی که در خانه استفاده می گردد را باید در کیسه ای جدا از زباله های عادی قرار دهیم سپس آن کیسه های دربسته را به سطل زباله منتقل کنیم.

وی ادامه می دهد: توصیه شده است افرادی که از محیط بیرون به منزل باز می گردند هنگام باز کردن در منزل دست های خود را بشویند یا از دستکش یکبار مصرف و دستمال کاغذی استفاده نمایند و آن را خارج از منزل دفع نمایند، در نتیجه امکان دارد دورریز پلاستیکی و دستمال کاغذی ما به دلیل رعایت مسائل بهداشتی بیشتر گردد.

البرزی منش با اشاره به اینکه رعایت نکات بهداشتی ضروری است، اظهار می نماید: مردم سعی نمایند تا حد امکان از دستمال های کاغذی و حوله های کاغذی آشپزخانه کمتر استفاده نمایند.

این فعال حوزه محیط زیست همچنین تاکید می نماید: هنگام شستشوی دست ها که توصیه شده است به طور مداوم طی روز و به مدت طولانی انجام گردد، مردم نباید فراموش نمایند که حتما شیر آب را زمانی که آغاز به شست وشوی دست ها می نمایند ببندند و سپس در زمان آب کشی دست ها باز نمایند؛ چراکه شست وشوی دست ها باید به صورت دقیق و به مدت طولانی انجام گردد و در این صورت می توان تا حد ممکن در مصرف آب صرفه جویی کرد.

البرزی منش ضمن توصیه به اینکه تمام مردم از سلامتی خود مراقبت نمایند تا به ویروس کرونا آلوده نشوند، می گوید: مردم تا جایی که می توانند سعی نمایند نکات بهداشتی توصیه شده را رعایت نمایند اما به دلیل ترس از ابتلا به این ویروس از مصارف بیش از اندازه بپرهیزند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 21310

به "توصیه های زیست محیطی در روزهای کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های زیست محیطی در روزهای کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید