ترکیه: نشست صلح افغانستان ماه آوریل در استانبول برگزار می گردد

به گزارش بلاگ پو، وزیر خارجه ترکیه با اعلام مشخص نماینده ویژه ترکیه برای افغانستان گفت که استانبول در ماه آوریل از مذاکرات صلح افغانستان میزبانی خواهد نمود.

ترکیه: نشست صلح افغانستان ماه آوریل در استانبول برگزار می گردد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه گفت که استانبول در ماه آوریل میزبان مذاکرات صلح افغانستان خواهد بود و تاکید نمود که این اقدام پس از درخواست مقامات افغان، گروه طالبان و پیشنهاد آمریکا برای میزبانی ترکیه از این مذاکرات صورت می گیرد.

وی همچنین از مشخص نماینده ویژه ترکیه برای افغانستان خبرداد اما درباره زمان دقیق برگزاری نشست استانبول اظهارنظری نکرد.

به گزارش رویترز، وزیر خارجه ترکیه اضافه کرد که نشست استانبول جایگزین نشست قطر نیست، بلکه مکمل آن است و این نشست در هماهنگی با قطر برگزار می گردد.

پیش از این نیز عمر سلیک سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه از آمادگی این کشور برای میانجی گری در فرایند صلح افغانستان خبرداد اما درباره تاریخ برگزاری نشست استانبول و یا جزئیات بیشتر آن چیزی نگفت.

اظهارات چاوش اوغلو در حالی مطرح می گردد که آمریکا طرحی را برای ایجاد دولت موقت مشارکتی در افغانستان مطرح نموده و از آنکارا نیز خواسته تا برای نهایی کردن توافق صلح میزبان نشست دولت افغانستان و طالبان باشد.

آمریکا از رئیس جمهور افغانستان نیز خواسته تا خود و یا نمایندگان باصلاحیت خویش و سایر نمایندگان نظام جمهوری اسلامی افغانستان در این نشست حاضر شوند.

لازم به ذکر است که این طرح مورد مخالفت صریح دولت افغانستان قرار گرفته اما طالبان هنوز موضع خویش را درباره طرح جدید واشنگتن اعلام ننموده است.

از سوی دیگر، روسیه نیز به عنوان یکی از بازیگران تاثیرگذار در افغانستان و در آستانه نشست میزبان نشست بین المللی مسکو برای صلح افغانستان حمایت خویش را از ایجاد دولت موقت فراگیر در اغفانستان اعلام نموده است.

.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 46727

به "ترکیه: نشست صلح افغانستان ماه آوریل در استانبول برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: نشست صلح افغانستان ماه آوریل در استانبول برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید