تداوم بارش ها در کشور، بارش شدید در 6 استان

به گزارش بلاگ پو، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم بارش ها در کشور طی امروز و فردا (7 و 8 اسفند) اطلاع داد و گفت: بارش ها طی امروز در شش استان شدت خواهد داشت.

تداوم بارش ها در کشور، بارش شدید در 6 استان

صادق ضیاییان در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز (7 اسفند) سامانه بارشی در نیمه جنوبی کشور به جز سیستان و بلوچستان و جنوب هرمزگان فعال خواهد بود، اظهار کرد: طی امروز بارش در نوار مرکزی کشور از جمله استان های لرستان، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی و مناطق مرتفع استان کرمان و ارتفاعات مرکزی به صورت برف خواهد بود.

وی ادامه داد: شدت بارش ها طی امروز (7 اسفند) نیز در استان های فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان و جنوب اصفهان است همچنین در استان گیلان بارش برف و باران و در استان مازندران بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

ضیاییان با بیان اینکه طی فردا (8 اسفند) در جنوب کرمان، بعضی مناطق سیستان و بلوچستان و شمال شرق هرمزگان بارش پراکنده گاهی با رعد و برق و در ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف پیش بینی می گردد، توضیح داد: طی روزهای شنبه و یکشنبه (9 و 10 اسفند) در بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و جوی آرام خواهیم داشت.

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روز دوشنبه (11 اسفند) مجدد در استان های جنوبی و شمال غرب کشور و غرب سواحل دریای خزر بارندگی پیش بینی می گردد.

ضیاییان در ادامه اظهار کرد: طی امروز و فردا (7 و 8 اسفند) ضمن ماندگاری هوای سرد در نوار شمالی کشور، دمای هوا در دامنه های جنوبی البرز، مناطق مرکزی، جنوب شرق، جنوب، شرق و شمال شرق کشور بین هفت تا 12 درجه کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه طی امروز دریای خزر و فردا خلیج فارس مواج است، گفت: امروز (7 اسفند) همچنین در جنوب شرق، شرق، بخش هایی از شمال شرق، مرکز و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و طی روز آدینه (8 اسفند) نیز در شرق و جنوب شرق وزش باد شدید پیش بینی می گردد که در بعضی مناطق منجر به گرد و خاک خواهد شد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در سرانجام درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده توضیح داد: آسمان تهران فردا (8 اسفند) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد و با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای هشت درجه سانتیگراد و طی روز شنبه (9 اسفند) نیز صاف تا کمی ابری با حداقل دمای یک و حداکثر دمای 11 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 43705

به "تداوم بارش ها در کشور، بارش شدید در 6 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم بارش ها در کشور، بارش شدید در 6 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید