تخت روانچی: آمریکا شراکتی در برجام ندارد

به گزارش بلاگ پو، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در واکنش به اظهارات پامپئو گفت: آمریکا هیچ ادله حقوقی برای شراکت در برجام را ندارد.

تخت روانچی: آمریکا شراکتی در برجام ندارد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در نیویورک امروز (پنجشنبه) در توئیتی در واکنش به اظهارات روز گذشته مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا نوشت: پامپئو ادعا می کند که براساس قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد، آمریکا یک مشارکت کننده است، در حالی که قطعنامه 2231 به مشارکت کنندگان در برجام اشاره می کند.

وی افزود: او (پامپئو) اشاره به برجام را حذف می کند، زیرا رئیس او (ترامپ) در تاریخ هشتم می 2018 توقف مشارکت آمریکا در برجام را اعلام کرد. به این دلیل، آمریکا هیچ ادله حقوقی برای اینکه مشارکت کننده (شراکت) در برجام است را ندارد.

به گزارش فارس، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) دهم اردیبهشت ماه در اظهاراتی گفت که بعد از لغو تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران در اکتبر 2020 (آبان 99) آمریکا اجازه خرید سلاح را به ایران نخواهد داد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه اظهارات خود مدعی شد که واشنگتن همچنان عضو برجام است و گفت: آمریکا یکی از شرکا است و در متن هم وجود دارد و چیز عجیب و غریب و جادویی نیست. مشارکت آمریکا در برجام بدون ابهام است.(اینجا بخوانید)

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هشتم می 2018 (روز 18 اردیبهشت 1397) خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25266

به "تخت روانچی: آمریکا شراکتی در برجام ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخت روانچی: آمریکا شراکتی در برجام ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید