بیست سال برای نوشتن بیوگرافی فیلیپ راث رمان نویس آمریکایی

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از ای بی سی، فیلیپ راث نویسنده معاصر کشور آمریکا در بین محافل ادبی این کشور به عنوان یکی از بزرگترین نویسندگان ادبیات نیم قرن گذشته محسوب می گردد. نویسنده کتاب های مشهوری مثل زنگار بشر، یکی مثل همه و ننگ بشری دارای زندگی پرفراز و نشیبی بود که در نهایت در سال 2018 از جهان رفت.

بیست سال برای نوشتن بیوگرافی فیلیپ راث رمان نویس آمریکایی

بلیک بیلی خبرنگار و نویسنده آمریکایی حدود 20 سال از عمرش را صرف نوشتن زندگینامه این نویسنده عظیم آمریکایی نموده است که قرار است در قالب کتابی با عنوان فیلیپ راث ششم ماه آوریل وارد بازار کتاب گردد. بیلی در این کتاب تمام زندگی رمان نویس معاصر آمریکا را از زمان تحصیل در دانشگاه تا ازدواج و نویسندگی نوشته است.

فیلیپ راث فرزند یک خانواده آمریکایی و نوه یک خانواده اروپایی بود که در موج مهاجرت قرن نوزدهم به آمریکا کوچ نموده بودند. فیلیپ در بخش کم درآمد شهر عظیم شد. بعد از تحصیل در دانشگاه شیکاگو در همان دانشگاه هم به تدریس ادبیات پرداخت. وی در دانشگاه پنسیلوانیا نیز ادبیات تطبیقی درس می داد و در سال 1992 بازنشسته شد.

هنگامی که در شیکاگو ایلینوی بود، سال بلو، نویسنده معروف را دیدار کرد و در همان جا بود که با نخستین همسرش مارگارت مارتینسون آشنا شد. با جدایی شان در سال 1963 و مرگ مارتینسون در سال 1968 طی یک حادثه رانندگی یکی از نشانه های آشنا از داستان های راث خارج شد.

مارتینسون الهام بخش شخصیت زن در بسیاری از رمان های راث بود؛ مانند لوسی نلسون در رمان وقتی که او خوب بود یا مائورین تارنوپل در رمان زندگی ام به عنوان یک مرد. پس از اتمام تحصیلات تا وقتی که اولین کتابش در سال 1959 منتشر گردد، راث به مدت دو سال در ارتش آمریکا خدمت کرد و پس از آن برای مجلاتی گوناگون، داستان کوتاه و نقد نوشت.

از افتخارات و جوایز راث می توان به این موارد اشاره نمود: جایزه ملی منتقدان کتاب، سال 1991، جایزه پن/ فاکنر، سال 1993، جایزه ملی کتاب آمریکا، سال 1995، جایزه پولیتزر، سال 1998، جایزه فرانتس کافکا، سال 2001، جایزه ادبی من بوکر، سال 2011 و جایزه ادبیات پرنس آستوریاس، سال 2012

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 45960

به "بیست سال برای نوشتن بیوگرافی فیلیپ راث رمان نویس آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیست سال برای نوشتن بیوگرافی فیلیپ راث رمان نویس آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید