بهترین اپلیکیشن های اندروید و iOS برای جستجوی معکوس تصاویر

به گزارش بلاگ پو، موتورهای جستجو به بخش جدایی ناپذیر کاربران اینترنت بدل شده اند. اما اگر بخواهید تصاویر موردنظر خود را شناسایی کنید یا موارد مشابه و منبع آن ها را مشاهده کنید، در این صورت می توانید از جستجوی معکوس تصاویر استفاده کنید. در جستجوی معکوس، به جای اینکه متنی را تایپ کنید، تصویر موردنظر خود را آپلود می کنید. در ادامه، به بهترین اپلیکیشن های اندروید و iOS و بهترین سایت ها برای جستجوی معکوس تصاویر نگاهی می اندازیم.

بهترین اپلیکیشن های اندروید و iOS برای جستجوی معکوس تصاویر

CamFind Visual Search Engine

CamFind یک ابزار ساده ولی کارآمد در زمینه جستجوی معکوس تصاویر است. اگر می خواهید تصاویر مشابه شیء موردنظر خود را مشاهده کنید، با بهره گیری از این اپلیکیشن ابتدا از شیء موردنظر عکس بگیرید و این اپلیکیشن ابتدا کوشش می نماید شیء مذکور را شناسایی و تصاویر و ویدیوهای مربوط به آن را پیدا کند.

دانلود: iOS و اندروید (رایگان)

Google Lens

گوگل لنز در ابتدا مختص به گوشی های پیکسل بود و بعدها گوگل آن را در گوگل فوتوز قرار داد. حالا هم کاربران iOS و هم کاربران اندروید با بهره گیری از گوگل لنز می توانند دست به جستجوی معکوس بزنند. در اندروید، اپلیکیشن جداگانه ای برای گوگل لنز عرضه شده و البته بخشی از گوگل اسیستنت هم محسوب می گردد. کاربران iOS با بهره گیری از گوگل فوتوز می توانند از این تعیینه استفاده نمایند. بعد از باز کردن گوگل لنز و انتخاب تصویر موردنظر، سیستم جستجوی تصویری گوگل وارد عمل می گردد و سعی می نماید تصویر را آنالیز کند تا بتواند تصاویر مرتبط و موارد دیگر را به نمایش دربیاورد.

دانلود: گوگل فوتوز در iOS (رایگان)

دانلود: گوگل لنز در اندروید (رایگان)

Veracity

یکی دیگر از اپلیکیشن های جستجوی معکوس، اپلیکیشن Veracity است. غیر از انتخاب تصاویر از Camera Roll یا Photo Library، می توانید اکانت دراپ باکس خود را به آن وصل کنید. این اپلیکیشن از قابلیت ابتدایی برای ویرایش عکس هم بهره می برد که برای استفاده از آن باید نسخه پولی آن را خریداری کنید. یکی دیگر از ضعف های آن، عدم امکان اشتراک گذاری نتایج با دیگر افراد است.

دانلود: iOS (رایگان و نسخه پولی)

Reversee

اپلیکیشن Reversee کاملاً مبتنی بر بخش جستجوی تصاویر گوگل است. بعد از انتخاب یک تصویر، روانه صفحه وب مربوط به جستجوی تصاویر گوگل می شوید. با این حال، این اپلیکیشن هم از قابلیت هایی همچون امکان ویرایش ساده تصاویر هم بهره می برد. با پرداخت مبلغ موردنظر، می توانید از بین گوگل، بینگ و Yandex، گزینه موردنظر خود را انتخاب کنید.

دانلود: iOS (رایگان و نسخه پولی)

جستجوی تصاویر گوگل

همانطور که گفتیم، برای جستجوی معکوس تصاویر می توان مستقیماً از سایت گوگل استفاده کرد. البته در گجت ها با مرورگرهایی مانند سافاری و کروم، باید نسخه دسکتاپ سایت را بارگذاری کنید. برای این کار، اقدامات زیر را انجام دهید.

  • ابتدا بخش جستجوی تصاویر سایت گوگل را در مرورگر گجت خود باز کنید.
  • در iOS، در نوار ابزار پایینی بر دکمه Share ضربه بزنید و سپس Request Desktop Site را انتخاب کنید. در اندروید، بر آیکون سه نقطه در سمت راست بخش فوقانی ضربه بزنید و تیک گزینه Desktop site را بزنید.
  • حالا بر آیکون دوربین که در بخش جستجو ظاهر شده ضربه بزنید.
  • در این قسمت، می توانید عکس موردنظر خود را آپلود کنید یا URL آن را وارد کنید.

مراجعه: Google Images

چگونه از مرورگر کروم بهتر روی گوشی موبایل استفاده کنیم؟

Photo Sherlock

اپلیکیشن Photo Sherlock از رابط کاربری بسیاری ساده ای بهره می برد و مانند گوگل لنز، به غیر از آپلود تصاویر، می توانید مستقیماً از دوربین خود استفاده کنید. بعد از آپلود، با کراپ کردن می توانید تمرکز اصلی تصویر را تعیین کنید و در ادامه این اپلیکیشن از موتور جستجوی گوگل استفاده می نماید.

دانلود: iOS و اندروید (رایگان)

TinEye Reverse Image Search

یکی دیگر از مشهورترین سایت های جستجوی معکوس تصاویر، سایت TinEye است که می توانید URL یا خود عکس موردنظر را وارد کنید. بعد از آپلود، این موتور جستجو سعی می نماید منبع و تصاویر مشابه مورد مذکور را پیدا کند. در ضمن با بهره گیری از فیلترهای مختلف، می توانید نتایج نمایش داده شده را محدود کنید.

مراجعه: TinEye

Reverse Photos Image Search

این سایت در حقیقت رابطی برای بخش جستجوی تصاویر گوگل است و افرادی که نمی خواهند از نسخه دسکتاپ آن استفاده نمایند، با بهره گیری از مرورگر گجت خود می توانند از این سایت بهره ببرند.

مراجعه: Reverse Photos Search

Baidu Image Search

همانطور که احتمالاً می دانید، کلیه سایت ها و سرویس های گوگل در چین فیلتر هستند. به همین خاطر غول جستجوی چینی یعنی بایدو بیشتر خدمات گوگل را برای شهروندان چینی ارائه می دهد. اگر در چین هستید یا می خواهید تصاویر مرتبط با این کشور را آنالیز کنید، بهتر است از جستجوی معکوس تصاویر بایدو استفاده کنید. همچنین قبل از آپلود، این سایت به شما اجازه می دهد که تصویر مذکور را کراپ کنید.

مراجعه: Baidu Images

Yandex

موتور جستجوی Yandex در روسیه کاربران بسیار زیادی دارد. این سایت هم قابلیت جستجوی معکوس تصاویر را ارائه می دهد. برای بهره گیری از آن می توانید تصویر موردنظر خود را از گجت آپلود کنید یا اگر نمی خواهید تصویر مذکور ذخیره گردد، مستقیماً از دوربین گجت استفاده کنید. در این بخش با استفاده از برخی کلیدواژه ها، می توانید نتایج جستجو را محدودتر کنید.

مراجعه: Yandex Images

اهمیت جستجوی معکوس تصاویر

جستجوی معکوس در بسیاری از موارد و موقعیت ها مثمر ثمر واقع می گردد. به عنوان مثال اگر عکسی از یک کالا را در دست دارید ولی از نام آن اطلاعی ندارید، می توانید از این قابلیت استفاده کنید. همچنین امروزه که مرتباً خبرها و تصاویر جعلی زیادی منتشر می گردد، با یک جستجوی ساده می توان منابع حقیقی آن ها را پیدا کرد.

12 ترفند سرگرم نماینده مخفی در گوگل

منبع: Make Use Of

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 3406

به "بهترین اپلیکیشن های اندروید و iOS برای جستجوی معکوس تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین اپلیکیشن های اندروید و iOS برای جستجوی معکوس تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید