بهبود 7328 فرد مبتلا به کرونا در قزوین

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/قزوین معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: ابتدایی شیوع کرونا تا به امروز در استان قزوین 8683 نفر به علت ابتلا به کرونا بستری شدند که از این میان 7328 نفر مرخص شدند.

بهبود 7328 فرد مبتلا به کرونا در قزوین

منوچهر حبیبی در جلسه شورای اداری که امروز چهارشنبه 12 شهریور به صورت ویدیو کنفرانس در سالن جلسات دفتر استاندار قزوین برگزار گشت بابیان اینکه همچنان کرونا موضوع مهم و اول دنیا است، شرح داد: کرونا دنیا را تحت الشعاع خود قرار داده و تمام بخش ها را درگیر و مردم را زمین گیر کرده است، به واسطه کرونا اقتصاد دنیا ده سال به عقب افتاده است اما آنچه برای مسئولین و دست اندرکاران اهمیت دارد سلامت مردم است.

وی با اشاره به شرایط کرونا در استان قزوین، اظهار کرد: از ابتدایی شیوع کرونا تا به امروز در استان قزوین 8683 نفر به علت ابتلا به کرونا بستری شدند که از این میان 7328 نفر مرخص شدند، در حال حاضر فرایند ابتلا در استان ثابت است اما اجتماعات باعث ایجاد نوسانات می شود امیدوارم با فرایند کاهشی روبه رو شویم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین اظهار کرد: در ایام کرونا 116 هزار و 654 مورد بازدید از اصناف، صنایع و بخش های مختلف داشتیم که از این میان 1216 مورد منجر به تعطیلی شده است.

16 درصد داوطلبان کنکور در قزوین غایب بودند

وی با اشاره به برگزاری کنکور سراسری در ایام کرونا گفت: در استان قزوین 20 هزار و 212 شرکت کننده داشتیم که این آزمون در پنج گروه و طی چهار روز برگزار گشت، همچنین از بین شرکت کنندگان 40 درصد آقا و 60 درصد خانم بودند و 16 درصد از شرکت کنندگان قزوینی در این آزمون غایب بودند.

حبیبی گفت: در برگزاری کنکور تمامی موارد به خوبی اجرا شد و تمامی پروتکل های بهداشتی ازجمله تب سنجی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شد، در استان قزوین یک مورد داوطلب کرونایی مشاهده نشد درعین حال که استان آمادگی داشت در صورت وجود فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان آزمون بگیرد و در مراکز آزمون پیش بینی های لازم اجرا شده بود.

وی اضافه کرد: در ایام محرم ما نگرانی هایی داشتیم اما با هماهنگی بین دستگاه های متولی عزاداری های پرشور برگزار گشت و تمامی هیئت ها و عزاداران از مصوبات ستاد کرونا تمکین کردند و حتی یک مورد دسته روی در سطح روستاها و شهرهای استان قزوین نداشتیم اما این ایام پرشور برگزار گشت و تجربه خوبی به دست آوردیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین بیان نمود: بازگشایی مدارس یکی دیگر از نکات مهمی است که با آن روبه رو هستیم، در حال حاضر حدود 250 هزار نفر آماده ورود به مدارس و 70 هزار دانشجو آماده ورود به دانشگاه ها هستند، مقدمات لازم برای شروع سال تحصیلی به صورت حضوری و مجازی ایجادشده است و آمادگی لازم برای بازگشایی متناسب با شرایط استان وجود دارد، والدین مطمئن باشند تا ما اطمینان کامل پیدا نکنیم که سلامت دانشجویان و دانش آموزان تضمین نشده است اجازه برگزاری کلاس ها به صورت حضوری را نمی دهیم.

80 درصد بازاریان و فروشندگان از ماسک استفاده می کنند

وی گفت: 90 درصد از کارکنان ادارات و دستگاه های بهداشتی به پروتکل بهداشتی پایبند هستند که قابل تقدیر است، تا به امروز 575 کارمند و کارگر به کرونا مبتلا شدند که همه این ها تحت نظارت و قرنطینه قرار گرفتند، به مدیران واحدهای تولیدی تأکید می کنم اگر فردی مشکوک به کرونا است حتماً باید 14 روز قرنطینه را سپری کند که باقی کارگران مبتلا نشوند.

حبیبی یادآور شد: 80 درصد بازاریان و فروشندگان از ماسک استفاده می کنند اما 40 درصد فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می کنند، دانشگاه علوم پزشکی، فرماندار، سمت و اصناف باید به صورت جدی بر بازار نظارت کنند، همچنین در دو حوزه نانوایی و مراکز خدماتی نیاز به نظارت جدی داریم چراکه پروتکل های بهداشتی به خوبی رعایت نمی شود.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات کرونایی بیان نمود: 731 میلیارد تومان تسهیلات برای جبران خسارت از کرونا به استان قزوین اختصاص داده شده است که از این میان 239 میلیارد تومان با پیگیری حوزه اقتصادی استانداری به بانک معرفی شده است و تا به امروز 93 میلیارد تومان از این تسهیلات جذب شده که نیازمند شتاب بیشتری است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین یادآور شد: از سازمان صمت می خواهیم که تولید ماسک و مواد ضدعفونی اهتمام ویژه ای داشته باشد، اگرچه تا به امروز کمبود ماسک و ضدعفونی نداشتیم اما باید نظارت جدی تری بر قیمت ها صورت بگیرد.

وی تأکید کرد: همچنین از مدیران می خواهیم که جلسات خود را به صورت محدود و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار کنند، همچنین ارباب رجوع ملزم به استفاده از ماسک کنند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 33093

به "بهبود 7328 فرد مبتلا به کرونا در قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبود 7328 فرد مبتلا به کرونا در قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید