بررسی جزئیات چند ناگفته از بلیط قطار مشهد

به گزارش بلاگ پو، سفر با قطار مزایای زیادی دارد که همه ما با برخی از آنها آشنا هستیم. به طور مثال بسیاری از مسافران می دانند که هزینه خرید یک بلیط هواپیما نسبت به بلیط قطار مشهد بسیار بالاتر است. از این رو سفر با قطار در میان اغلب مسافران به عنوان یک سفر مقرون به صرفه شناخته می شود. اما ارزانی تنها مزیت سفر با قطار نیست چرا که مسافرت با قطار به ویژه در مسیرهای پر ترددی نظیر مشهد یا بندرعباس سرشار از رازهایی است که بسیاری از مسافران از آنها بی اطلاع هستند.به همین جهت تصمیم داریم تا در ادامه این مطلب با عنوان بررسی جزئیات چند ناگفته از بلیط قطار مشهد برخی از این رموز را برملا کنیم؛ با قاصدک 24 همراه باشید.

بررسی جزئیات چند ناگفته از بلیط قطار مشهد

با خرید بلیط قطار مشهد محدودیتی در حمل بار ندارید

اگر در سفرهای هوایی خود اغلب با مشکل اضافه بار روبرو هستید و مجبورید تا برای این موضوع جریمه پرداخت کنید. بد نیست بدانید که برای حمل بار با قطار نباید نگران قوانین سختگیرانه ای باشید. چرا که اگر بار همراه شما، ابعاد نامتعارفی نداشته باشد و همچنین در قطار جای دیگران را اشغال نکند، برای حمل آن با مشکل روبرو نخواهید شد. بنابراین می توانیم بگوییم که با خرید بلیط قطار مشهد محدودیتی در حمل بار ندارید. از این رو اگر با خانواده سفر می کنید و مجبور به حمل کالسکه نوزاد خود یا گهواره او هستید حتماً یک بلیط قطار را برای سفر خود خریداری کنید.

فعالیت پزشک در قطارهای منتهی به مشهد

همانطور که می دانید اغلب خانم های باردار و بیماران قلبی و عروقی مجاز به سفر با هواپیما نیستند. خرید بلیط اتوبوس برای این افراد نیز اغلب به منزله تحمل یک سفر سخت و طولانی مدت است. در نتیجه بیشتر این افراد در صورتی که مجبور به سفر باشند چاره ای جز تهیه بلیط قطار ندارند. اما اگر اتفاقی در طول سفر رخ بدهد دسترسی به پزشک برای این بیماران چگونه خواهد بود؟

حضور پزشک در قطار در اغلب جهتهای ریلی به ویژه قطار تهران مشهد یکی دیگر از ناگفته های سفرهای ریلی است که بسکمک از مسافران از آن مطلع نیستند. با این حال باید بگوییم که پزشک قطار در اغلب سفرهای ریلی حضور دارد و برای کمک به مسافران بیمار یا آنهایی که شرایطی ویژه دارند، آماده است.

حضور مهمانداران در قطارهای لوکس

برخی از قطارهای لوکس نظیر قطارهای پنج ستاره فدک نیز همانند هواپیماها دارای مهماندار هستند. اما چیزی که این ویژگی را جذاب و خاص می کند این است که این قطارها دارای قابلیت احضار مهماندار از طریق سیستم داخل کوپه هستند. سیستمی که علاوه بر این قابلیت، اطلاعات موقعیت مکانی قطار، سرعت آن، فاصله قطار تا ایستگاه بعدی و ایستگاه سرانجامی را نیز نمایش می دهد. اعلام شرایط آب و هوا و امکان تنظیم دمای محیط نیز از جمله دیگر ویژگی های این سیستم است که در اختیار مسافران قرار می گیرد.

البته ناگفته نماند که قیمت بلیط قطارهای لوکس نظیر زندگی، نور الرضا و فدک اغلب با قیمت بلیط هواپیما مشهد برابری می کند. از این رو تهیه این نوع بلیط ها بیشتر برای مسافرانی مناسب است که از سفرهای هوایی واهمه دارند و یا اینکه ترجیح می دهند به هر دلیل ممکن یک سفر منحصر به فرد ریلی را تجربه کنند.

عدم انعطاف پذیری در جدول زمان بندی

خرید بلیط هواپیما مشهد نیز همچون انواع دیگر بلیط قطار در کنار مزایا، معایبی نیز دارد. به طور مثال سفر با قطار به مشهد بسیار طولانی تر از یک سفر هوایی به این شهر است. اما مشکل بزرگ دیگری که در این خصوص وجود دارد عدم انعطاف پذیری در جدول زمان بندی و حرکت قطارها است. این امر موجب می شود تا بر خلاف سفر با اتوبوس و هواپیما مسافر نتواند در هر ساعتی به سمت مقصد مورد نظر خود حرکت کند. در نتیجه به جای اینکه برنامه زمانی خود را بررسی نماید و بر اساس آن برای سفرش برنامه ریزی کند باید جدول زمانبندی قطارها را چک کرده و با آن هماهنگ شود. این امر گاهی موجب می شود که مسافر نتواند بر خلاف میل باطنی خود با قطار سفر نماید. چرا که تعداد قطارهایی که در ساعت تعیین از هر ایستگاه به سمت مشهد حرکت می کنند، محدود است.

در سرانجام یادآور می شویم که برای خرید بلیط قطار مشهد و انواع بلیط هواپیما و اتوبوس به هر جهت دلخواه تنها کافی است تا سری به وب سایت قاصدک 24 بزنید. شما با استفاده از سایت و اپلیکیشن خرید بلیط سفر قلاصدک 24 می توانید علاوه بر انواع بلیط سفر، به رزرو هتل مورد نظر خود در سراسر کشور بپردازید. همچنین امکان خرید بیمه مسافرتی و تور نیز از جمله دیگر امکاناتی است که این مجموعه آنها را با قیمتی مناسب در اختیار کاربران خود قرار داده است. از این رو شما با انتخاب قاصدک 24 می توانید تمامی ملزومات مورد نیاز برای سفر خود را بدون نیاز به مراجعه به سایت های گوناگون، با بهترین قیمت و تنها از طریق یک مجموعه خریداری نمایید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: مجله سفر
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 35380

به "بررسی جزئیات چند ناگفته از بلیط قطار مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی جزئیات چند ناگفته از بلیط قطار مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید