افزایش قیمت مرغ در میادین و بازار

به گزارش بلاگ پو، قیمت مرغ تازه در میادین میوه و تره بار؛ به هر کیلوگرم 12300 تومان افزایش یافت.

افزایش قیمت مرغ در میادین و بازار

براساس نرخ نامه جدید سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، هر کیلوگرم مرغ کامل تازه در بسته بندی کیسه ای در میادین میوه و تره بار به قیمت 12300 تومان عرضه می گردد. بر اساس اعلام سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، هر کیلوگرم بازوی کبابی و بال کبابی به ترتیب 16800 و 17600 تومان و جوجه کباب با استخوان و بی استخوان نیز به ترتیب 20900 و 28750 تومان در میادین میوه و تره بار قیمت گذاری شده اند. پاچینی 10 عددی مرغ 19700 تومان و هر کیلوگرم جوجه چینی (شنیسل) 27300 تومان، سینه مرغ سوخاری 19700 تومان، شنیسل بدون آرد 26100 تومان و مرغ کنتاکی 19700 تومان در میادین میوه و تره بار عرضه می شوند. هر کیلوگرم ران و سینه مرغ به ترتیب 19800 و 20700 تومان، ساق مرغ 22500 تومان، فیله مرغ 28600 تومان و مغز ران مرغ 22100 تومان در میادین میوه و تره بار به فروش می رسند.

  • قیمت مرغ در بازار؛ 14 هزار تومان

همزمان با این تحول عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی هم اعلام نمود: متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 9 هزار و 400 و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها 13 هزار و 500 تا 14 هزار تومان رسیده است. او اضافه کرد: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش بینی می گردد که قیمت مرغ زنده به سطح حدود 9 هزار و 700 تا 9 هزار و 800 و مرغ گرم برای مصرف نماینده به 14 هزار تومان برسد.

  • قیمت مصوب مرغ منجمد در تعلیق

او با انتقاد از تاخیر در ابلاغ قیمت مصوب مرغ منجمد گفت: اگرچه پشتیبانی امور دام با ارسال نامه ای به استان ها خبر از شروع خرید مرغ منجمد از فراورینمایندگان را داده، اما قیمت مرغ منجمد در نامه قید نشده است. حجت با بیان اینکه احتمال اعلام نرخ مصوب مرغ منجمد ظرف چند روز آینده وجود دارد، اعلام نمود: آنالیز های کارشناسی های ستاد تنظیم بازار برای اعلام نرخ مصوب مرغ زنده و گرم همچنان ادامه دارد.

  • دلیل افزایش قیمت

حجت ازدیاد تقاضا و کشش بازار در فصل تابستان، کاهش وزن گیری جوجه ها در واحدهای مرغداری ناشی از گرمای هوا و نوسان شدید قیمت ریز مغذی ها و اقلام دارویی مورد احتیاج صنعت طیور را عامل اصلی افزایش نرخ مرغ در روزهای اخیر اعلام نمود. عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: افزایش تلفات و تاخیر در وزن گیری مرغ های فراوریی موجب شد میزان عرضه و تقاضا در فصل تابستان به حالت خطی در آید که با این وجود، فراورینمایندگان مرغ فراوریی خود را براساس هزینه تمام شده در بازار عرضه می نمایند.

  • افزایش هزینه های فراوری

او گفت: با توجه به افزایش هزینه های فراوری، باید اطلاع رسانی دقیقی در این خصوص صورت گیرد چرا که مرغداران طی ماه های اخیر با زیان مرغ فراوریی خود را در بازار عرضه کردند و به عبارت دیگر پروتئین مرغ در ماه های اخیر کمترین رشد را در مقایسه با دیگر محصولات پروتئینی داشته است. او با بیان اینکه موجودی نهاده دامی در بنادر مطلوب است، اضافه کرد: وضعیت حمل و نقل کماکان بحرانی است و دستگاه های ذی ربط هیچ گونه نظارتی بر قیمت های حمل و نقل ندارند. حجت ادامه داد: با توجه به فراوانی نهاده های دامی در بنادر انتظار می رود که ظرف مدت حداکثر 10 روز پس از واریز پول، ذرت و کنجاله سویا خریداری شده در اختیار مرغداران قرار گیرد تا جابه جایی نهاده از مراکز غیر استاندارد به افزایش تلفات منجر نگردد.

به گفته مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی، با توجه به تاخیر در توزیع نهاده های دامی، مرغداران مجبورند مرغ فراوریی خود را قبل از رسیدن به وزن مناسب در بازار عرضه نمایند، به همین دلیل از دستگاه های نظارتی تقاضا داریم که بر روند توزیع نهاده های دامی نظارت کافی را داشته باشند. او با بیان اینکه قیمت نهاده ها در بازار آزاد همچنان با نرخ مصوب خود فاصله دارد، تاکیدکرد: هم اکنون هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و 600 تا یک هزار و 700 تومان و کنجاله سویا 3 تا 3 هزار و 300 تومان در بازار آزاد عرضه می گردد که با نرخ مصوب خود 500 تا 800 تومان فاصله دارد.

  • نرخ هر کیلو قزل آلا به 28 هزار تومان رسید

آرش نبی زاده، مدیر عامل اتحادیه ماهیان سردآبی درباره آخرین وضعیت قیمت ها در بازار ماهی قزل آلا اضافه کرد: اگرچه پیش بینی می شد که قیمت قزل آلا نسبت به ماه های اخیر تا حدودی افزایش یابد، اما کاهش تقاضا و ازدیاد عرضه به منظور جلوگیری از افزایش تلفات در فصل گرما همگی دست به دست یکدیگر داد تا قیمت قزل آلا درب مزرعه کاهش یابد. نبی زاده قیمت واقعی هر کیلو قزل آلا در مزرعه را 24 تا 25 هزار تومان اعلام نمود و گفت:

به سبب ازدیاد عرضه در برابر تقاضا هر کیلو قزل آلا با نرخ 20 تا 21 هزار تومان توزیع می گردد. مدیر عامل اتحادیه ماهیان سردآبی تاکید نمود: اگرچه قیمت واقعی هر کیلو قزل آلا در بازار 25 هزار تومان است، اما به دلیل سودجویی عوامل واسطه و دلال با نرخ 28 هزار تومان در بازار عرضه می گردد که این امر اجحاف در حق فراورینماینده و مصرف نماینده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8709

به "افزایش قیمت مرغ در میادین و بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت مرغ در میادین و بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید